مدیر منطقه 2 شهرداری قزوین:
مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: صدور رایگان پروانه ساختمانی برای اهالی هادی‌آباد در دستور کار است.
کد خبر: ۵۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 13 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، فرامرز صادقی جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در تالار این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه صدور پروانه ساختمانی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار داشت: این مطلب بیانگر رشد ساخت و ساز و رونق صنعت مسکن در شهر قزوین است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت کوچه‌های هادی‌آباد با کیفیت خوبی انجام شده است، افزود: همچنین جمع‌آوری آب‌های سطحی و جدول‌گذاری هم نسبت به مناطق دیگر به نحو مطلوبی انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: صدور پروانه ساختمانی در هادی‌آباد رایگان است که هزینه 50 درصد آن توسط دولت و 50 درصد توسط شهرداری قزوین پرداخت می‌شود.

صادقی با بیان اینکه هر چقدر پلاک در هادی‌آباد بزرگ‌تر باشد شهروندان قزوینی با تجمیع کردن می‌توانند طبقات بیشتری را بسازند، یادآور شد: صدور رایگان پروانه ساختمانی در هادی‌آباد به منظور تشویق و ترغیب کردن شهروندان قزوینی در نوسازی و بازسازی منازل قدیمی است.

این مسؤول به تراکم ساختمانی اشاره کرد و گفت: شهروندان قزوینی در تراکم 60 تا 120 متر سه طبقه، 121 تا 200 متر سه طبقه با تأمین پارکینگ، 201 تا 500 متر چهار طبقه و از 500 متر به بالا پنج طبقه می‌توانند بسازند.

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین عنوان کرد: دفاتر تسهیل‌گری در هادی‌آباد هم مالکان ساختمان‌ها را تشویق می‌کنند تا آن‌ها از امتیاز‌هایی که دولت و شهرداری می‌دهد، استفاده کنند.

صادقی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی صدور پروانه رایگان در محله هادی‌آباد در دستور کار است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری امکانات مختلف اهالی این محله را بیشتر در جریان صدور پروانه ساختمانی قرار دهیم.

* صدور رایگان پروانه ساختمانی ‌اطلاع‌رسانی شود

رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه بیان کرد: مسؤولان منطقه دو شهرداری قزوین اطلاع‌رسانی خوبی در صدور پروانه ساختمانی رایگان در هادی‌آباد داشته باشند تا شهروندان قزوینی در جریان امتیاز‌هایی که دولت و شهرداری می‌دهد، قرار گیرند.

فرج‌اله فصیحی‌رامندی مطرح کرد: مسؤولان منطقه دو شهرداری قزوین با شیوه‌های مختلفی از جمله بنر در محله هادی‌آباد نصب کنند تا شهروندان قزوینی در نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده تشویق شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نوسازی و بازسازی منازل قدیمی در هادی‌آباد 6 ماه آزمایشی اجرا می‌شود و مقرر شده در صورت استقبال شهروندان قزوینی این طرح مجدد تمدید شود.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: درست است مصوب شده تا این طرح به مدت 6 ماه اجرا شود اما این به معنی پایان اجرای طرح نیست و ادامه دارد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر قزوین هم در ادامه جلسه با اشاره به اینکه منازل قدیمی در برابر زلزله از استحکام کمی برخوردار است، گفت: باید اهمیت نوسازی و بازسازی این خانه‌ها به شهروندان قزوینی تبیین شود تا آن‌ها مشارکت بیشتری در این راستا داشته باشند.

محسن حق‌شناس خاطرنشان کرد: نوسازی و بازسازی خانه‌های قدیمی در هادی‌آباد موجب می‌شود شهروندان قزوینی در برابر حوادث غیرمترقبه با خسارت جانی و مالی کمتری مواجه شوند.

وی تصریح کرد: مسؤولان منطقه دو شهرداری قزوین باید از امکانات روز استفاده کند تا شهروندان قزوینی با شیوه‌های آسان‌تری از خدمات این نهاد برخوردار شوند که تحقق این مهم رضایتمندی آن‌ها را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار