معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: یک دستگاه آمبولانس با ویژگی‌های تخصصی برای حفظ سلامت نوزادان و کودکان و انتقال ایمن آنان بین مراکز درمانی، در مرکز آموزشی-درمانی کوثر قزوین استقرار می‌یابد.
کد خبر: ۵۵۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 13 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، مسعود رضایی در نشست کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان یک تا 59 ماهه در خصوص اهمیت حفظ سلامت نوزادان و کودکان به عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام سلامت اظهار داشت: اعزام ایمن و علمی نوزادان از سایر مراکز درمانی استان به مراکز آموزشی-درمانی قدس و کوثر و یا اعزام به بیمارستان‌های خارج استان، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت آنان و کاهش میزان آسیب‌های جدی به این گروه از بیماران دارد.

وی تأکید کرد: به همین منظور لازم است یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال نوزادان در مرکز آموزشی-درمانی کوثر مستقر شود تا هرگونه جابجایی نوزادان و کودکان نیازمند خدمات تشخیصی درمانی، به صورتی کاملا ایمن و توسط این آمبولانس ویژه صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ضمن تأکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی احیا کودکان برای کارکنان مرکز فوریت‌های پزشکی و سایر کادر درمان استان تصریح کرد: اعزام نوزادان با آمبولانس ویژه، باید با همراهی تیم درمانگر دارای مهارت، دانش کافی و سابقه کار در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) باشد.

گفتنی است، نشست کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان یک تا 59 ماهه، هر 6 ماه یکبار با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی(اورژانس) استان، مدیران معاونت درمان، رئیس بخش اورژانس و مدیر پرستاری مرکز آموزشی-درمانی قدس در معاونت درمان دانشگاه برگزار می‌شود و در آن تعداد و دلایل مرگ‌های داخل بیمارستانی نوزادان و کودکان و راهکارهای مورد نیاز برای به حداقل رساندن آسیب‌های این گروه سنی از بیماران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار