سرپرست فرمانداری آبیک:
سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک بر رفع گلایه واحدهای صنعتی، مردم و شرکت‌ها از تعدادی از کاریابی‌های این شهرستان تأکید کرد و گفت: تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی به متقاضیان واقعی اختصاص یابد.
کد خبر: ۵۵۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 13 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با موضوع تسهیلات کارا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک ریشه بعضی از مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در اشتغال دانست و اظهار داشت: از مسؤولان این شهرستان درخواست می‌شود در عرصه اشتغال توجه ویژه داشته باشند و جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی را به طور جدی پیگیری کنند تا به عنوان طرح شکست خورده مطرح نشود.

وی افزود: طرح‌های مختلف اشتغال فراگیر و روستایی در کمیته فنی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که لازم است مسؤولان طرح‌هایی به کمیته فنی ارائه دهند که قابل توجیه و دفاع باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: طرح‌های ارائه شده از سوی مسؤولان در زمینه اشتغال فراگیر و روستایی نباید صوری باشد و لازم است قابلیت ایجاد اشتغال و تولید را داشته باشد.

حسینی اضافه کرد: اگر طرحی در کمیته فنی تصویب و تأیید نشود باید به متقاضیان اعلام شود تا منجر به گسیل افراد به فرمانداری و سایر دستگاه‌ها نشوند.

وی به گلایه برخی از شرکت‌ها واحد صنعتی و مردم از واحدهای کاریابی در شهرستان آبیک اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از این کاریابی‌ها به متقاضیان کار اذعان می‌کنند که حقوق یک ماه یا سه ماه را پرداخت کنند که این امر بیانگر عدم کارایی واحدهای کاریابی است و دلسردی جوانان، نارضایتی، یأس و ناامیدی آنان را به همراه داشته است که در صورت اثبات و ادامه این روند امتیاز آنان باید لغو شود.

این مسؤول اذعان کرد: پیشنهاد می‌شود در دو شهرک صنعتی کاسپین یک و دو همانند بورس تابلو و سامان‌های طراحی و اطلاعات کارخانجات برای جذب نیرو نشان داده شده تا متقاضیان کار از همان جا وارد سامانه شده و ثبت‌نام کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک افزود: نیاز است مسؤولان در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال فرهنگی و روستایی جو زده نشده و احساساتی عمل نکنند تا تسهیلات این دو طرح به طور واقعی به دست متقاضیان برسد.

حسینی ادامه داد: از طرح‌های ارائه شده اشتغال فراگیر و روستایی بازدید صورت می‌گیرد و تسهیلات به افراد که اهلیت داشته، توانمند و افرادی که فکر اقتصادی و ایجاد اشتغال را دارند، اختصاص می‌یابند.

وی اضافه کرد: اگر میزان اعتبارات اختصاص داده شده در زمینه طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی جذب شود، تسهیلات جدیدتری اختصاص داده می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: لازم است در هر روستا شهرستان آبیک برای اشتغال جانمایی شود که این امر برای اهالی روستاها علاوه بر درآمدزایی، مقرون به صرفه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک یادآور شد: طرح‌های ارائه شده در زمینه اشتغال فراگیر و روستایی مورد بررسی قرار گرفته و پس از رأی‌گیری از بانک‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی از متقاضی طرح حمایت شده و تسهیلات پرداخت می‌شود.

حسینی افزود: اگر در روستاها اشتغال ایجاد شود و بازار فروش داخلی داشته باشند، علاوه بر صادر به کشورهای دیگر از وابستگی خارج می‌شویم.

وی ادامه داد: در زمینه مشاغل خانگی 10 میلیارد ریال اعتبار جذب شد که بیش از چهار میلیارد ریال دیگر در این زمینه اعتبار دریافت شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در پایان نرخ رشد بیکاری این شهرستان را 9.6 درصد ذکر کرد و گفت: اگر تسهیلات طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی صوری باشد، اشتغال به معنای واقعی تحقق نمی‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار