رئیس اداره تعاون آبیک خبر داد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت: برای طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و مقرر شده برای 614 نفر شغل ایجاد شود.
کد خبر: ۵۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 13 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حسین بابایی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با موضوع تسهیلات کارا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک اظهار داشت: تا کنون از دو هزار و 520 تعهد ایجاد شغل در شهرستان آبیک، دو هزار و 485 شغل یعنی 99 درصد تعهد ایجاد اشتغال به همت مسؤولان این شهرستان تحقق نیافته است.

وی افزود: منکر وجود بیکاری در جامعه کارگری شهرستان آبیک نیستیم چراکه با ایجاد فرصت‌های شغلی در این شهرستان شاهد سرریز نیرو از فارغ‌الحتصیلان هستیم که روزی نیست فارغ‌الحتصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نکنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: دولت در راستای اشتغال‌زایی پرداخت تسهیلات در دو عنوان اشتغال فراگیر و روستایی در عرصه صنعت، خدمات و کشاورزی در دستور کار قرار داده است.

بابایی، نرخ سود تسهیلات اشتغال فراگیر را 18 درصد و تسهیلات روستایی را 6 درصد ذکر و اضافه کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در اجرایی شدن طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی و پرداخت تسهیلات این طرح‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش مؤثرتری ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: برای طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که بیش از 60 میلیارد ریال آن به بخش روستایی و بیش از 50 میلیارد ریال آن به طرح اشتغال فراگیر اختصاص یافته است.

این مسؤول بیان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی استان قزوین 834 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که باید برای هشت هزار و 777 نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک افزود: میزان تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی 614 نفر است که می‌طلبد طرح تجاری نوشته و تأیید شود و در کمیته فنی اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.

بابایی ادامه داد: بر اساس طرح بررسی شده رسته‌های مختلفی برای اشتغال فراگیر اعلام شده که شامل صنعت کفش، شیرینی سنتی، طیور، فرآورده‌های زیتون، حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، فرش دستباف، قطعات خودرو، صنایع تبدیلی و تکمیلی، انگور، خشکبار و غیره می‌شود.

وی اضافه کرد: مسؤولان استان قزوین بر تزریق تسهیلات اشتغال فراگیر در زمینه تولید زیتون، صنعت کفش، صنایع دستی و شیرینی سنتی برای ایجاد اشتغال و اولویت قرار دادن این رسته‌ها تأکید داشته‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: رسته‌های حوزه روستایی شامل صنعت پوشاک از جمله کفش و منسوجات چرم، بسته‌بندی میوه، مبلمان، فرش دستباف و دستبافت‌ها و ساخت ماشین‌آلات رسته کشاورزی شامل زعفران، سردخانه، پرورش دام سبک، پرورش طیور، شیلات و آبزیان، زنبورداری، فراورده‌های لبنی و خدمات شامل بوم‌گردی، گردشگری، طبیعت‌گردی، کشاورزی، دامداری، ورزشی، تعمیر ماشین‌آلات، مکانیزاسیون کشاورزی و غیره می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک تصریح کرد: با توجه به دغدغه مسؤولان این شهرستان مبنی بر استقرار کاریابی‌ها در شهرک صنعتی کاسپین یک و دو تلاش می‌شود این مهم تحقق می‌یابد.

بابایی بر پیگیری و رفع گلایه‌های واحدهای صنعتی و مردم از برخی کاریابی‌های شهرستان آبیک قول مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار