مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به کاهش قابل توجه بارندگی‌های امسال کرمانشاه، گفت: امسال آورد زیادی پشت سدهای استان نداشتیم و تاکنون هیچکدام از سدها سرریز نکرده است.
کد خبر: ۵۵۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 14 January 2018

به گزارش تابناک به نقل زا ایسنا،کیاست ، اظهار کرد: امسال شاهد کاهش قابل توجه میزان بارندگی‌ها در سطح استان بوده‎ایم، بگونه‌ای که میانگین بارش‌های سال آبی امسال (تا 16 دی) به 98.3 میلی‌متر رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (102 میلی‌متر) بیش از سه درصد و نسبت به میانگین بلندمدت (170 میلی‌متر) کاهش 42 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه معتقد است، این کاهش بارندگی باعث شده آورد زیادی پشت سدهای استان نداشته باشیم و آنچه که اکنون پشت هشت سد استان ذخیره شده به دلیل مدیریت آب و آورد سال‌های گذشته است.

امیریان میزان آب ذخیره شده پشت هشت سد استان را 705 میلیون مترمکعب دانست که معادل 85 درصد ظرفیت 830 میلیون مترمکعبی این سدها است.

وی تصریح کرد: سال آبی گذشته شاهد سرریز برخی از سدهای استان از جمله "زاگرس" و "سلیمانشاه" بودیم و حتی سد "گاوشان" نیز پس از 10 سال سرریز کرد، اما در سال آبی جاری تا کنون سرریز سدهای استان را نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، در زمان باقی مانده از سال آبی کاهش بارندگی‌ها جبران شود و افزود: البته این امر مقداری بعید است، زیرا بخش زیادی از فصل بارندگی را از دست داده‌ایم.

امیریان بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در چنین شرایطی تاکید کرد و یادآور شد: اگر مدیریت مناسبی بر روی منابع آبی نداشته باشیم، با این سال خشکی که پیش رو داریم ممکناست در فصل گرما با مشکل مواجه شویم.

وی از همکاری با سایر بخش‌ها مانند سازمان جهاد کشاورزی برای تشویق کشاورزان به مدیریت مصرف و استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین یاد کرد و گفت: از مردم هم توقع داریم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم در تمام فصل گرما تامین آب مناسب و پایدار داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار