مدیرکل امور اتباع استانداری قزوین:
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 970 نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی شدند که به صورت غیرمجاز به کار گرفته شده بودند.
کد خبر: ۵۵۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 14 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری قزوین، بهمن عشایری با اشاره به شرایط اشتغال در کشور و بعضاً اشغال فرصت‌های شغلی خارج از آستانه ظرفیت‌پذیری اظهار داشت: قاعدتاً موضوع در اولویت برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های استان قرار داشته و با تأکیدات زاهدی استاندار و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی این مهم در صدر برنامه‌ها و سیاست‌های استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا به لحاظ کثرت و تردد اتباع خارجی غیرمجاز که به دلیل تجاسر به قانون به صورت غیرقانونی وارد کشور و به تبع آن استان شده‌اند و اقامت داشته و به اشتغال می‌پردازند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اضافه کرد: با توجه به تغایر و تضاد آن با قوانین و قواعد حاکم و با استناد به مواد 120 و 181 قانون کار ضمن برخورد با کارفرمایان متخلف که اقدام به بکارگیری این افراد می‌کنند، قاعدتاً اتباع غیرمجاز هم مورد برخوردهای قانونی قرار می‌گیرند.

عشایری یادآور شد: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان طی بیش از سه هزار بازرسی صورت گرفته از کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان قزوین بیش از 970 نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی شدند که به صورت غیرمجاز بکارگیری شده بودند.

این مسؤول با اهمیت دانستن این امر بر ضرورت مشارکت کارفرمایان و مردم تأکید و بیان کرد: قاعدتاً حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان متوقف بر مقدماتی بوده که این مقدمات امکان اسکان و اشتغال است و در صورت عدم فراهم بودن این دو مؤلفه برای آنان امکان تداوم رسوب و ایستایی بیش از پیش آنان فراهم نیست.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: در این راستا تأکید داریم آژانس‌های املاک قبل از انعقاد قرار داد ضمن تکمیل فرم‌های مربوطه و معرفی آنان به اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در صورت تأیید اقامت و صحت مدارک اتباع خارجی مبادرت به این مهم کنند.

عشایری خاطرنشان کرد: کارفرمایان هم قبل از بکارگیری آنان باید از داشتن کارت‌های کار این افراد اطمینان حاصل کرده و در صورت عدم اطمینان مراتب را از طریق اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استعلام کنند.

وی افزود: با توجه به قوانین حاکم، تمام مناطق استان به استثنا بخش مرکزی قزوین و کوهین برای تردد، اقامت و اشتغال اتباع خارجی ممنوع است بنابراین این مهم باید مورد توجه کارفرمایان، آژانس‌های املاک و مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار