مدیرکل کمیته امداد قزوین:
میانگین کمک‌های دریافتی ایتام از محل کمک‌های حامیان در طرح اکرام در ماه بیش از 300 هزار تومان است.
کد خبر: ۵۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 15 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین روز گذشته با دو تن از خیران کمیته امداد استان قزوین دیدار کرد.

مجید مؤمنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این نشست، کار حامیان را قابل سنجش با معیارهای دنیایی ندانست و گفت: کار حامیان کار انبیاست کاری که در درگاه الهی بزرگ، ارزشمند و برجسته است.

وی ادامه داد: گرچه کسانی که دچار مشکلات یا گرفتاری در زندگی هستند و زندگی آن‌ها با تنگناهایی روبه‌رو است، نیازمند نامیده می‌شوند اما در واقع نیازمند واقعی ما هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین افزود: روایت داریم که صدقه قبل از اینکه به دست نیازمند برسد در درگاه الهی مورد پذیرش قرار می‌گیرد بنابراین وقتی به کسی کمک می‌کنیم در حقیقت دست ما در درگاه الهی متبرک شده است.

مؤمنی عنوان کرد: خدمت به بندگان خداوند سبحان عبادت است و خدمت به محرومان عبادتی افضل ، از این رو حضور در کمیته امداد به واسطه تلاش برای ارائه این خدمت نیز نعمتی است که باید قدردان آن باشیم.

این مسؤول با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف کمیته امداد استان قزوین، اعلام کرد: در حال حاضر حامیان طرح محسنین و اکرام ایتام، حمایت از چهار هزار و 811 نفر از فرزندان تحت حمایت کمیته امداد را تقبل کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و 111 نفر در قالب طرح محسنین و یک هزار و 700 فرزند یتیم در قالب طرح اکرام از کمک کمیته امداد و حامیان بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ادامه داد: در مجموع بیش از 25 هزار نفر در طرح اکرام و محسنین کمیته امداد مشارکت داشته و به ایتام و فرزندان محسنین کمک می‌کنند.

مؤمنی افزود: از مجموع سه هزار و 111 فرزند تحت حمایت در طرح محسنین؛ 22 نفر فاقد مادر و 19 نفر مبتلا به بیماری صعب‌العلاج بوده و همچنین از یک هزار و 700 یتیم طرح اکرام ایتام هم 34 نفر فاقد مادر و 22 نفر مبتلا به بیماری صعب‌العلاج هستند.

وی مطرح کرد: متوسط سرانه ماهانه فرزندان در طرح اکرام ایتام بیش از 300 هزار تومان و در طرح محسنین بیش از 63 هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه صندوق‌های صدقه کمیته امداد یکی از راه‌های جذب مشارکت‌های مردمی به شمار می‌رود، تأکید کرد: تمام صدقات مردمی برای حل مشکلات مددجویان در امور فرهنگی، اشتغال، آموزش، مسکن، بهداشت و درمان و تأمین جهیزیه هزینه می‌شود.

مؤمنی یادآور شد: یکی از وظایف کمیته امداد، کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان است و باید در کنار سنجش نیازهای فقرا، توان سنجی از خیران داشته باشیم بنابراین به دنبال این هستیم که نقش خیران را در زندگی مددجویان افزایش دهیم.

گفتنی است، خیرین بزرگوار هم در این دیدارها ضمن ابراز خرسندی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، بر ادامه همکاری در زمینه های مختلف با این نهاد تأکید کرده و برای ساخت هفت واحد مسکونی برای ایتام تحت حمایت الموت شرقی اعلام آمادگی کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار