سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از تملک خانه عارف‌قزوینی و احیای آن در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 15 January 2018

 محمد درافشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: درصدد هستیم تا با همفکری جامعه هنرمندان ظرفیت‌های استان شناسایی و گام‌های مثبتی در مسیر توسعه ظرفیت‌های هنری استان برداشته شود و در این راستا از ظرفیت‌های هنرمندان استفاده می‌شود.

وی از هنرمندان خواست تا ظرفیت‌های هنری را در سطح شهر رصد و به ما پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین همچنین به هنرمندان توصیه کرد تا مطالباتشان را پیگیری کنند و منتظر دعوت برای بیان مطالباتشان نباشند.

درافشانی از تملک خانه عارف‌قزوینی و احیای آن در سال آینده خبر داد و افزود: خانه منسوب به میرزا ابوالقاسم عارف‌قزوینی، شاعر و تصنیف سرای نامور ایرانی در گذر صوفیان محله پنبه ریسه قزوین قرار دارد و به عنوان یک اثر متعلق به دوره قاجاریه در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است.

این مسؤول مطرح کرد: بی‌توجهی به نگهداری از این اثر تاریخی سبب تخریب تدریجی آن شده و هم‌اکنون به محلی برای نگهداری ضایعات تبدیل شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان این مطلب که یکی از وظایف مدیریت شهری حفظ هویت شهری و تاریخی است، گفت: مرمت و احیای خانه‌های مشاهیر نشان‌دهنده توجه به فرهنگ ایرانی است و منجر به حفظ و تقویت هویت فرهنگی ما می‌شود.

گفتنی است، «ابوالقاسم عارف‌قزوینی» شاعر و تصنیف‌ساز پرآوازه‌ی قزوینی که تصنیف‌های ملی و ارزشمندش همراه با موسیقی منتشر شد، یکم بهمن ماه 1312 در شهر همدان درگذشت و پیکرش در همان شهر و در کنار مقبره‌ی «ابوعلی سینا» به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار