امام‌جمعه شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان، امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات به پیوند هر چه بیشتر دو ملت کمک می کند، گفت: شاهرودی‌ها تاکنون ۳۳۴میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.
کد خبر: ۵۵۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 15 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی دفتر خود بابیان اینکه مردم شهرستان از نیمه دوم سال ۹۴ تاکنون ۳۳۴میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کردند، ابراز داشت: این کمک‌ها ۶۹۳ گرم طلا و انواع سکه به ارزش ۷۷ میلیون تومان و ۲۵۷میلیون تومان وجه نقد را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه به‌رغم مخالفت‌های دشمنان مردم ایران در بازسازی و تکمیل عتبات عالیات نقش بسیار مهمی را ایفا کردند، افزود: بعد از نابودی صدام و رژیم بعثی عراق جهش دوباره‌ای برای بازسازی حرم امامان معصوم در عتبات عالیات آغاز شد که در بین کشورهای مختلف ایران توانست بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

مشارکت ۱۶۶نفر شاهرودی در بازسازی عتبات عالیات

رئیس هیئت‌امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات شاهرود بابیان اینکه شهرهای تابعه این شهرستان نظیر مجن، کلاته خیج،  بسطام و سایر روستاها نیز خدمات ارزشمندی را در این حوزه انجام دادند، ابراز داشت: طی این مدت برای بازسازی عتبات عالیات از نیمه دوم سال ۹۴ تاکنون ۱۶۶ نفر طی ده نوبت حدود چهار هزار و ۹۸۰ نفر روز افراد به عراق اعزام شدند.

امینی بابیان اینکه کمک به بازسازی عتبات عالیات ارتباط بین دو ملت ایران و عراق را تقویت می‌کند، تصریح کرد: مردم می‌توانند در خرید هر خشت طلا برای ترفیع گنبد مطهر امام حسین(ع) به میزان دو میلیون و ۱۵۰هزار تومان، ساخت و توسعه صحن مطهر عقیلِه بنی‌هاشم در کربلا هر مترمربع چهار میلیون تومان، صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف هر مترمربع سه میلیون تومان مشارکت کنند.

وی بابیان اینکه روند بازسازی عتبات عالیات باید تداوم داشته باشد، افزود: جهان اسلام باید این واقعیت را بپذیرد که امامان معصوم مظاهر اقتدار شیعه محسوب می‌شوند لذا مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات و ارتباط بین حوزه و دانشگاه و پیاده‌روی اربعین یک ضرورت در جهان اسلام به شمار می رود چرا که با این اقدامات مقدمات ظهور امام عصر (عج) بیش از پیش فراهم خواهد شد.

خرید ۲۸ خشت طلا ویژه بازسازی عتبات توسط مردم شاهرود

مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات شاهرود بابیان اینکه از وجوه نقد واریزی تاکنون ۲۸ خشت طلا خریداری‌شده است، ابراز داشت: رابطان بین مردم و این ستاد در سطح روستاها و مساجد و مراکز فرهنگی مستقر هستند  که با تلاش خالصانه و ایثارگرانِ در این راه خدمت می‌کنند.

عباسعلی نوروزعلی بابیان اینکه ۳۰ رابط در ستاد شهرستان شاهرو  فعالیت می کنند،  تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از هر اداره نیز یک نفر را به‌عنوان رابط انتخاب کنیم که در شاهرود کارکنان آموزش‌وپرورش ماهیانه و به‌صورت داوطلبانه مبلغی را به ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیران می‌توانند در ترفیع و تزیین گنبدها، گلدسته ها، درب ها و حرم های مطهر امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام جواد(ع) و امام عسگری(ع) مشارکت کنند، افزود: به‌عنوان پیشنهاد می توان با صندوق‌های قرض‌الحسنه رایزنی کرد تا با واریز وام به‌حساب این ستاد خیران پرداخت قسط را متقبل شوند و از این طریق امکان مشارکت بیشتری را بتوان فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار