فوتبال و باشگاه‌داری در استان البرز از عجایب فوتبالی در کشور است. اختلاف مالی و مدیریتی که بین اکسین البرز و هیئت فوتبال البرز در چند ماه اخیر به اوج خود رسید، شوتی به دروازه فوتبال است که نتیجه‌ای جز دور شدن فوتبال البرز از مسیر درست ندارد.
کد خبر: ۵۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 17 January 2018

به گزارش تایناک : فوتبال و باشگاه‌داری در استان البرز از عجایب فوتبالی در کشور است. سال 94 بود که تیم اکسین البرز با برند خصوصی پا بر عرصه فوتبال استان البرز نهاد. فوتبال البرزی که تا همین چند سال اخیر با تیم فوتبال سایپا که از باشگاههای معروف کشور است  در زمین انقلاب کرج توپ می‌زد  و مدیران این باشگاه به دلیل اینکه هزینه‌های مالی را  زیاد دانستند و با بیان اینکه مباحث مالی مقرون به صرفه نیست از کرج رفته و دیگر نیز فکر آمدن به کرج را نکردند و با حرف و حدیثهایی که در این چند وقت اخیر هم بود دیگر انگار گذر سایپا به اتوبان کرج هم نخواهد افتاد.

تیم فوتبال اکسین البرز در فصل جدید با مربیگری علی لطیفی بازیکن سابق تیم استقلال وارد لیگ دسته اول فوتبال کشور معروف به آزادگان شد و در این چند وقت نتایج به نسبت مناسبی را نیز کسب کرد و در انتهای نیم‌فصل اول در سکوی ششم مسابقات قرار گرفت؛ البته لطیفی عدم نتیجه‌گیری مناسب‌تر را در عدم آماده سازی اول فصل و داوری‌های بد می‌داند و بارها این موضوع را نیز اعلام کرد.

علی لطیفی سرمربی اکسین البرز

از ابتدای مدیریت طاهری‌پور بر اکسین حرف و صحبتهایی از اختلاف با هیئت فوتبال استان البرز به گوش رسید و کمتر این مباحث در رسانه‌ها مطرح شد. بعد از اینکه گرد و خاک  فوتبالی  کنار رفت اختلافات بر سر قراردادهای مالی هیئت فوتبال البرز و اداره کل ورزش و جوانان از یک سو و تیم اکسین از سوی دیگر بالا گرفت.

در همین موضوع اختلافات مالی جلسه‌‌ای در مردادماه سال جاری با حضور اعضا هیات مدیره تیم اکسین البرز و سرپرست هیئت فوتبال استان برگزار شد و در حضور امیر غفرانی  مدیرکل ورزش و جوانان البرز که عضو هیئت مدیره اکسین نیز است، مقرر شد که بدهی بیش از 75 میلیون تومانی اکسین به هیئت فوتبال البرز پرداخت شود و برای هر بازی مبلغ 7 میلیون تومان از طرف اکسین البرز به هیئت فوتبال پرداخت شود.

در همین اواخر نیم‌فصل اول لیگ آزادگان و تنها یک روز قبل از بازی تیم اکسین با فجرسپاسی شیراز بود که در نشست خبری جنجالی هیئت فوتبال استان البرز که با حضور سرپرست، نایب رئیس و دبیر این هیئت برگزار شد، مسئولین هیئت فوتبال البرز از روند تیم‌داری اکسین انتقاد کرده و بیان کردند که اگر بدهی‌های اکسین به هیئت فوتبال پرداخت نگردد اجازه بازی به این تیم داده نخواهد شد.

بعد از این نشست لحن انتقادات سرمربی تیم اکسین البرز و هیئت مدیره تیم برای جواب، بسیار تند و داغ شد و علی لطیفی  در 22 آبان در مصاحبه با تسنیم به سهم خواهی برخی در استان البرز از تیم اکسین اشاره کرد و تاکید داشت تیم اکسین به کسی باج نمی‌دهد.

در ادامه باز صحبتی از علی لطیفی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه اکسین البرز قصد دارد نیم‌فصل اول استان البرز را ترک کند. در همین حال بیانیه‌ای توسط هیئت فوتبال استان البرز منتشر شد که  هیئت فوتبال 11 هفته با اکسین تعامل کرده است و بیشتر وعده از تیم می‌شنود و اینک مالک اصلی  اکسین یعنی طاهری‌پور را نمی‌یابند تا حرف و مطالبات خود را از وی پیگیری کنند.

بازی‌های اکسین با حل و فصل موضوعات توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر طرف شد و جالب تر از اینکه حتی اختلافات اکسین و هیئت فوتبال به نشست خبری نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شد و محمدجواد کولیوند در نشست خبری که در آبان ماه سال جاری  برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره وضعیت اکسین البرز، بیان داشت که به دلیل اینکه سایپا تمایلی به حضور در کرج ندارد باید از اکسین البرز حمایت‌های لازم انجام شود.

در همین میان فضای آرامی دوباره بر فوتبال البرز حاکم شد و بازی‌های اکسین نیز به ترتیب برگزار می‌شود تا اینکه طی نامه‌ای که از سوی هیئت  فوتبال البرز به ریاست سازمان لیگ نوشته و  در 9 دی ماه به فدارسیون فوتبال کشور ارسال شد که بعد از نیم‌فصل بدهی‌های اکسین پرداخت نشده و رئیس سازمان لیگ فوتبال هم در نامه‌ای به اکسین البرز درخواست کرد بدهی‌ها را پرداخت کنند در غیر این صورت ورزشگاه جدیدی را برای بازی‌های خود انتخاب کند.

 سرپرست هیئت فوتبال استان البرز در گفت‌وگو با  خبرنگار تسنیم، مبلغ بدهی‌های اکسین البرز را  300 میلیون تومان دانست و ادامه داد موضوع باج خواهی که سرمربی اکسین البرز اعلام کرد "واهی" است و هیئت فوتبال تنها درخواست پرداخت طلب خود را دارد و این حرف‌ها را روشی برای پوشاندن عدم نتیجه سرمربی اکسین برشمرد.

مشایخی،سرپرست هیئت فوتبال البرز

بعد از بازی اکسین البرز با گل گهر سیرجان علی لطیفی در نشست خبری با بیان اینکه رئیس هیئت فوتبال البرز برای اکسین حاشیه‌سازی کرد، اظهار داشت: متاسفانه آقایان کمر به نابودی ورزش فوتبال استان البرز و اکسین بسته‌اند و به دنبال باج خواهی هستند و از همه مهم‌تر بر این نکته اشاره کرد که سرپرستی مشایخی بر هیئت فوتبال البرز از 4 ماه پیش تاکنون غیرقانونی است و اینکه با کارشکنی هیئت فوتبال 3 بازیکن اکسین البرز که در نیم‌فصل جذب شدند به بازی مقابل گل گهر سیرجان نرسیدند.

این جرقه یک زلزله جدید در اختلافات بین هیئت فوتبال البرز و تیم اکسین بود و یمینی نایب رئیس هیئت فوتبال البرز این صحبت‌ها را بی‌احترامی بعد از 40 سال کار در فوتبال به جامعه فوتبال دانست.

از سوی دیگر هیئت فوتبال استان البرز با ارسالی نامه‌‌ ابلاغ فدارسیون فوتبال از قانونی بودن سرپرستی مشایخی بر هیئت فوتبال خبر داد و بیان داشت که در تاریخ 18 دی سال جاری  تاج رئیس فدارسیون فوتبال طی نامه‌ای  مشایخی سرپرست هیئت فوتبال البرز را تا تکمیل شدن  انتخابات هیئت فوتبال در سمت خود  ابقا کرد.

در همین اختلافات نیز امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، گفت: هیئت فوتبال البرز از هزینه‌های داخلی خود نیم فصل تمام هزینه‌های برگزاری مسابقات تیم اکسین را داده و تیم اکسین تنها 30 درصد از مطالبات این هیئت را پرداخت کرده است که نزدیک به 1000 میلیون پرداخت شده است و تا اندازه توان نیز به تیم اکسین البرز کمک می‌شود.

در رادیو تهران نیز علی لطیفی و یمینینایب رئیس هیئت فوتبال استان البرز روی خط آمده و بعد از صحبت‌های دو طرف فعلا فتیلیه اختلاف با ریش سفیدی در یک برنامه زنده ورزشی پایین کشیده شد و در بازی قبل اکسین با ملوان بندر انزلی نیز کارت بازیکنان تازه وارد اکسین صادر شد.

هر چه که هست اختلافات و گل به خودی‌ها در اختلافات به ضرر فوتبال البرز به پایان می‌رسد و زلزله‌های این اختلافات برای فوتبال البرز و مدیریت فوتبالی در آینده برای استان گران تمام می‌شود و تنها سبب دور شدن استعدادهای فوتبال از البرز می‌شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار