مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: امسال 6 میلیارد ریال اعتبارات بخش عمرانی و خرید تجهیزات برای کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه استان تخصیص یافت.
کد خبر: ۵۵۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 17 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، علی سماکوش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی امور عمرانی در کتابخانه‌های مختلف استان سمنان به همراه خرید تجهیزات مورد نیاز مانند میز، نیمکت و صندلی برای سالن‌ها مطالعه، قفسه کتاب و نشریات با این اعتبار خریداری‌شده و یا در حال عقد قرارداد برای خرید است. 


وی، سفیدکاری، نقاشی، تغییر ساختار درونی برخی کتابخانه ها، تغییر روشنی و ایجاد سقف کاذب را برخی از امور عمرانی انجام‌شده در بعضی از کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با این اعتبار برشمرد و اضافه کرد: برخی از برنامه‌ها به منظور شاداب‌‌سازی فضای کتابخانه‌ها در دستور کارقرارگرفت و اجرایی‌شد. 


سماکوش خاطرنشان کرد: به همین منظور در شهرستان سمنان 880 میلیون ریال اعتبار در بخش عمرانی و خرید تجهیزات هزینه‌شده‌است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان یادآورشد: با تخصیص اعتبار از سوی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور به میزان یک میلیارد و 510 میلیون ریال به استان، تمام مسایل و مشکلات گرمایشی و سرمایشی کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه در استان برطرف‌شد و تمام این بخش‌ها به سامانه های نوین گرمایشی و سرمایشی تجهیزشد. 


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از تخصیص هشت میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل کتابخانه عمومی مهدیشهر خبر داد و گفت: این طرح اکنون پیشرفت بیش از 70 درصد دارد، در یکهزار و 280 مترمربع زیربنا، 2 هزار و 800 مترمربع زمین در 2 طبقه دارای مخزن کتابخانه، سالن‌های مطالعه برادران و خواهران و سالن کنفرانس با ظرفیت 50 نفر است که در سال 1397 به بهره‌برداری‌می‌رسد. 


وی با بیان اینکه زمین کتابخانه مسکن مهر سمنان نیز در مرحله واگذاری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است، ادامه داد: این زمین با گرفتن موافقت کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری به کتابخانه، بعد از این مرحله، به فرآیند نقشه‌برداری و تعیین تیپ ساخت می‌رسد. 


وی افزود: زمین کتابخانه مسکن مهر سمنان یکهزار و 200 مترمربع است و پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت این کتابخانه اعتبار درنظرگرفته‌شده‌است. 


سماکوش با اشاره به زمینی موقوفی در شهرشاهرود که سالها قبل کتابخانه بوده اما امروز به عنوان توقفگاه خودرو از آن استفاده‌می‌شود، گفت: در حال رایزنی برای گرفتن زمین به منظور اجرای نیت واقف و ساخت کتابخانه هستیم. 


وی گفت: زمینی به مساحت 200 مترمربع نیز در روستای نام‌نیک شاهرود از سوی شورای اسلامی و دهیاری روستا برای ساخت کتابخانه واگذارشده که پس از رفع نواقص، کار ساخت کتابخانه و سالن مطالعه نیز در این زمین آغازمی‌شود. 


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: امسال از محل سهم نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری‌ها، سه میلیارد و 700 میلیون ریال به حساب این اداره کل واریزشد و شهرداری‌های سمنان، گرمسار، شاهرود ودامغان بیشترین همکاری را در این زمینه داشتند. 


به مناسبت دهه مبارکه فجر روز چهاردهم بهمن 96 عضویت در تمام کتابخانه‌های عمومی استان سمنان رایگان خواهدبود. 


73 باب کتابخانه مشارکتی، نهادی و مستقل، با بیش از 60 هزار نفر عضو و یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب در استان سمنان وجود دارد که 51 کتابخانه به صورت نهادی و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است و 19 کتابخانه به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل اداره می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار