معاون اداره امور اقتصادی و دارایی یزد:
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به آغاز واریز سود سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت که در مرحله اول سود خود را دریافت نکرده اند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir نسبت به اعلام شماره حساب شبای بانکی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۵۵۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 17 January 2018

محمد دهقان منشادی افزود: به محض ارائه شماره شبای بانکی پس از حدود دو هفته سود سهام عدالت به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشمولانی که شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت وارد کرده و شماره حساب آنها مورد تائید قرار گرفته سود سهام عدالت خود را دریافت کردند تصریح کرد: مبلغ واریز شده به حساب مشمولان، یک سوم سود متعلق به آنهاست و این اقدام آغاز کار پرداخت سود این سهام است.
وی در خصوص مبلغ سود واریزی گفت: مشمولانی که سهام عدالت آنها در حال حاضر یک میلیون تومان ارزش دارد (دو دهک پایین درآمدی شامل مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین افرادی که از محل آورده نقدی اقدام به تسویه مانده بدهی سهام عدالت خود به طور کامل کرده‌اند) برای سال مالی 95 شرکتهای سرمایه پذیر 150 هزار تومان سود در نظر گرفته شده و بقیه مشمولان هم به نسبت ارزش سهام عدالتشان سود سهام عدالت دریافت کردند.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد اضافه کرد: سود سهام عدالت در مرحله اول بخشی از سود کلی است که قرار است تا پایان سال به حساب مشولان واریز شود.
دهقان منشادی گفت: سود سهام عدالت متوفیان نیز محاسبه شده است؛ اما چون تا کنون اقدام به شناسایی وراث متوفقیان نشده است، بنابراین در یکی دو ماه آینده مسیر این کار به لحاظ قانونی، اداری و حقوقی پیگیری خواهد شد و پس از اطلاع‌رسانی های گسترده، کسانی که گواهی حصر وراثت دارند می توانند سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.
وی همچنین در خصوص امکان مجدد تسویه حساب مانده بدهی اقساط سهام عدالت توسط مشمولان گفت: کلیه حسابها از این بابت بسته است و امکان دریافت وجه بابت تسویه حساب مانده بدهی اقساط سهام عدالت توسط مشمولان به لحاظ قانونی فراهم نیست.
وی در خصوص ثبت نام جدید از مشمولان سهام عدالت اظهار داشت: در حال حاضر ثبت نام جدیدی برای دریافت برگ سهام عدالت وجود ندارد و در صورت اعلام از سوی دولت و سازمان خصوصی سازی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در مورد ارزش روز سهام یک میلیون تومانی مشمولان سهام عدالت گفت: با توجه به رشد و رونق این روزهای بازار سرمایه، سهام عدالت این دسته از مشمولان حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان ارزش دارد.
وی با اشاره به این که لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس ارسال شده است گفت: ساماندهی سهام عدالت در سه گام اجرایی و عملی خواهد شد که گام نخست آن ارائه صورتحساب به مشمولان و گام دوم واریز سود سهام عدالت است و گام سوم آن نیز ارائه لایحه و آزادسازی سهام عدالت است.
طرح پیشنهادی سازمان خصوصی سازی در خصوص واریز سود سهام عدالت در بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شد و مورد موافقت قرار گرفت.
در حال حاضر 620 هزار نفر در استان یک میلیون نفری یزد مشمول سهام عدالت هستند که 12 درصد آنها را افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار