سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: سهمیه استان کرمانشاه در موضوع مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۱۲۲۱ نفر است.
کد خبر: ۵۵۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،احسان ایمانی‌هرسینی  اظهار داشت: سهمیه استان کرمانشاه در موضوع مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۱۲۲۱ نفر است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار کار‌های مقدماتی آن شروع شده است گفت: سهمیه و توزیع استانیو شهرستانی آن صورت گرفته و این طرح از مصوبات شورای عالی اشتغال در سال گذشته بود که دبیری آن به عهده سازمان فنی و حرفه‌ای گذاشته شده است.

ایمانی بیان کرد: امید داریم این طرح‌ها که در اسفند ماه سال گذشته به تصویب دولت رسید اثرگذار در بحث آموزش و اشتغال در استان و کشور باشد بیان کرد: سهمیه استان کرمانشاه در

موضوع مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۱۲۲۱ نفر است.

وی افزود: در این طرح موانع سال‌های گذشته را از روی صنوف و اتحادیه‌ها و اصناف برداشته‌ایم و بر اساس این طرح می‌توان طرح کار آموزی را در همه صنوف شاهد باشیم وکارآموزان ما در محیط واقعی کار آموزش ببینند و مشکلاتی که در زمینه روابط کار و تأمین اجتماعی در سال‌های گذشته وجود داشت اکنون برداشته شده و همچنین بیمه حوادث و مدنیکارآموزان در این مهارت‌ها به طور کامل برعهده دولت است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ما امید داریم اصناف و اتحادیه‌ها از این طرح به درستی استفاده کنند گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ایاستان آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد و در گزارشی که از طریق مدیر کل کمیته امداد ارائه شد استان کرمانشاه در بحث آموزش مهارتی بر اساس تعامل خوبی که بااداره کل فنی و حرفه‌ای و اداره کل کمیته امداد بر عهده داشت.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در سه آیتم مهارت‌آموزی جایگاه اول کشور را به دست آورد و توانست اشتغال خوبی در این زمینه کسب کند که با تسهیلات خوبی که از کمیته امداددریافت کردیم نتایج خوبی در سال ۹۵ به دست آوردیم.

ایمانی با بیان اینکه کار آموزان اغلب از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند بیان کرد: آموزش از اولین و یکی از مولفه‌های​ ضروری در بحث توسعه استان است و ما سال‌ها است که درتوسعه زیربنا‌ها و ابنیه خود و بسیاری از مسائل فرهنگی خوب کار کردیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بحث توسعه نیروی استانی فعال بودیم بیان کرد:، اما به جای توسعه نیروی انسانی باید مقوله مهارت را جدی بگیریم وقتی یک فردی را می‌خواهیم آماده کنیم کهر جامعه نقش‌آفرینی داشته باشد باید ساختار‌های فرهنگی و آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را برای این افراد فراهم کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی عملا نمی‌توانند در یک صنف و صنعت شاغل شود واشتغالزایی را برای خود ایجاد کند عنوان کرد: این یک نگرانی جدی برای کشور است و با توجه به بحران بیکاری موضوع ارتقا مهارت مردم، شاغلین و افراد جویای کار یک مقولهاصلی در کشور است که همه باید در این راستا تلاش جدی کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مهارت‌آموزی در اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقطه کلیدی است گفت: با محور قرار گرفتن این موضوع و توجه به توانمندی‌های افراد و صرف هزینه ووقت پایین فرد را برای ورود به بازار کار فراهم کند و شایستگی‌های جذب فرد را در بازار کار فراهم کنیم.

ایمانی با بیان اینکه از طرفی برخی از شاغلین به خاطر اینکه شغل خود را حفظ و اقتصاد خود را پویا کنند لازم است مهارت خود را افزایش دهند بیان کرد: در اینجا نقش سازمان فنی وحرفه‌ای بسیار کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار بحث‌های تبلیغی در راستای نشر این موضوع داشتیم افزود: جلساتی با اتاق اصناف و حوزه اقتصادی برگزارکردیم و یک کمیته استانی برای پیگیری این جلسات تشکیل شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون اداره کار، تأمین اجتماعی، استانداری، سازمان صنعت و معدن برای راهبری این موضوع تشکیلجلسه داده‌اند عنوان کرد:، زیرا می‌دانند طرح تازه و جدیدی است و بر اساس یکی از شاخص‌های اشتغال فراگیر در کشور و استان جاری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در این طرح ۱۹۴ نفر به عنوان کارآموز در این طرح مشغول به کار و در حال انجام آموزش‌ها هستند بیان کرد: در نهایت مدرک و گواهینامه به هنرجویان ارائه می‌شود.

ایمانی با اشاره به اینکه در گذشته نگرانی جذب شاگرد یک معضل اساسی برای اصناف بود گفت: در نظام قدیمی بسیاری از مهارت‌ها خارج از ساختار اداری و قانونی به افراد منتقل می‌شد.اما در طرح جدید با توافق سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره تأمین اجتماعی و حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

وی بیان کرد: این موضوع به عنوان یک موضوع آموزشی مدنظر قرار گرفت و فرد آموزش‌دیده به عنوان کارآموز سازمان محسوب و تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرد وامیدواریم تا پایان سال این تعداد را افزایش دهیم.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار