همایش نکوداشت واقعه ۱۹ ژانویه و سالروز آذری‌های مسلمان جهان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 17 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ظهر چهارشنبه در این مراسم ۱۹ ژانویه را یکی از رویدادهای کلیدی در تاریخ اتحاد مسلمانان ایران و آذربایجان دانست.

گودرز صادقی با بیان اینکه شور و اشتیاق به اسلام و اسلامیت در بین آذری‌ها جریان دارد، اضافه کرد: با وجود اینکه سال‌ها اندیشه‌های کمونیستی و سکولار مانع از سوادافزایی دینی در جمهوری آذربایجان شده، اما این شور و اشتیاق به دین اسلام همچنان دیده می‌شود.

وی متذکر شد: ایرانیت و اسلامیت نقطه اتحاد آذری‌ها است و حتی نقطه اتحاد و انسجام آذری و فارس است و نمی‌توان اهمیت آن را انکار کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت تشریح واقعه ۱۹ ژانویه از سوی اساتید دانشگاهی تأکید کرد و افزود: در سال‌های اخیر نیز دانشگاه محقق اردبیلی با دعوت از اساتید برجسته به دنبال تحقق این مهم بوده است.

در این مراسم رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز به ضرورت تبیین واقعه ۱۹ ژانویه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سیف اله مدبر تصریح کرد: ۱۹ ژانویه بازگشت آذری‌های مسلمان خسته از یوغ کمونیسم به سرزمین مادری است و تبیین علت وقوع آن اهمیت ویژه دارد.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند با تبیین موضوع ۱۹ ژانویه و قره‌باغ نسبت به بازخوانی این واقعه تاریخی اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار