استاندار کرمانشاه از روند پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تخریب شده ناشی از زلزله باید سرعت عمل خود را افزایشدهند.
کد خبر: ۵۵۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 18 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری استان ، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد هماهنگی بانک‌ها سرعت عمل خود را در پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله زده افزایشدهندبازسازی مناطق زلزله زده که عصر امروز با حضور معاونین بنیاد مسکن و بانک مسکن کشور در محل سالن جلسات استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر

به استان کرمانشاه بر سرعت عمل در بازسازی این مناطق تاکید کردند لذا بانک‌ها باید در جهت اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحد‌های تخریبشده سرعت عمل را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به معرفی شدن بیش از ۲۸ هزار واحد به بانک‌ها جهت عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات افزود: از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار ۸۲۳ پرونده منجر به عقد قرارداد شده لذا مابه این سرعت کار راضی نیستیم و بانک‌ها باید تلاش‌های خود را برای تسریع در پرداخت این تسهیلات افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به پخش و بازگو کردن مشکلات مناطق زلزله زده از طریق شبکه سراسری خبر در چهارشنبه شب‌ها گفت: صداوسیما برنامه‌ای تحت عنوان پیگیریمشکلات مناطق زلزله زده در دستور کار خود دارد که این برنامه چهارشنبه شب‌ها از شبکه خبر به صورت سراسری پخش می‌شود که انصافاً کار خیلی خوبی است و منجر به تسریعدر حل مشکلات می‌شود.

بازوند در ادامه خواستار تعیین و تکلیف هر چه سریعتر بیمه مسکن مهر در شهرستان‌های زلزله زده شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۶۵ روز از وقوع حادثه زلزله در

استان می‌گذرد هنوز تکلیف بیمه مسکن حل نشده است لذا اگر بیمه این واحد‌ها هر چه سریعتر تعیین تکلیف نشود ما این موضوع را از طریق شبکه خبر عمومی خواهیم کرد و مدیران بیمهآرمان موظف به پاسخگویی در این زمینه هستند، زیرا برای ما هیچ اولویتی مهمتر از حل مشکلات مربوط به زلزله زدگان نیست.

وی همچنین به تسریع در پرداخت کمک‌های بلاعوض به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد و بیان داشت: دولت برای همه اقشار مردم زلزله زده شرایط و تسهیلات مناسبی همبه صورت کمک بلاعوض و هم به صورت وام در نظر گرفته که این تسهیلات باید هر چه سریعتر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه اقدام‌ها در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده باید با هماهنگی بنیاد مسکن باشد، گفت: متاسفانه برخی ازبانک‌ها در زمینه بازسازی و پرداخت تسهیلات به خوبی عمل نمی‌کنند.

وی افزود: نمایندگان بانک‌ها در مناطق زلزله زده حضور دارند و تمام بانک‌ها موظف هستند که از ساعت هفت صبح تا ۱۸ به مردم پاسخ دهند.

مهدیان در رابطه با معرفی مالکان واحد‌های مسکن مهر اسلام آبادعرب به بانک‌ها گفت: یک هزار و ۸۰۰ واحد آسیب دیده مسکن‌های مهر اسلام ابادغرب تا دوشنبه هفته آینده به بانک‌هامعرفی می‌شوند.

معاون بنیاد مسکن در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با نحوه بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده اظهارداشت: واحد‌های مورد نظر را برای بازسازی بهپیمانکاران معرفی می‌کنیم تا اصولی و با دقت ساخته شوند.

مهدیان افزود: صاحبان واحد‌ها همچنین می‌توانند روند بازسازی را به صورت شخصی انجام دهند، اما ناظران بنیاد مسکن باید بر روند ساخت نظارت داشته باشند و واحد‌ها براساساصول مقام سازی ساخته شوند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار