سرهنگ محمدعلی صفایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی برگزار شد، گفت: پلیس اطلاعات در یک ماه گذشته بسیار موفق عمل کرده و قدردانی آحاد مردم و اصناف از پلیس امنیت، بیانگر این مهم است.
کد خبر: ۵۵۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 18 January 2018

به گزارش تابناک : وی بابیان اینکه پلیس امنیت در راستای کنترل و نظارت بر صنوف هم فعالیت خوبی داشته است افزود: در سطح استان بیش از 90 هزار واحد صنفی و 64 اتحادیه وجود دارد که در حال پیگیری مشکلات و معضلات آن هستیم.

رئیس پلیس امنیت استان البرز تأکید کرد: همچنین طرح‌های مختلفی نیز در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی استان البرز در حال اجرا است که برخی از آن‌ها اجرایی شده و روند اجرای آن تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

سرهنگ صفایی یادآور شد: طرح پوشاک از موفقیت بسیاری برخوردار بوده است و با توجه به سیاست‌گذاری سال و طبق فرامین مقام معظم رهبری، طرح مبارزه با قاچاق و صنوف در دستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: 7 هزار واحد صنفی پوشاک در سطح استان وجود دارد که حدود 4200 واحد دارای مجوز بوده و بقیه آن در حال اخذ مجوزهای لازم هستند.

رئیس پلیس امنیت استان البرز خاطرنشان کرد: صنوف غیرمجازی که فاقد مجوز باشند هم شناسایی شده و با تعامل اصناف شرایط لازم را برای کسب مجوز آنان فراهم خواهیم کرد.

• فروش البسه نامتعارف در خفا به انجام می‌رسد

سرهنگ صفایی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه در برخی مکانها البسه نامناسب در خفا به فروش می‌رسد، اظهار کرد: وضعیت عرضه این البسه در سطح استان موردبررسی و نظارت قرار می‌گیرد و پوشاکی که دارای تصاویر نامتعارف همچون شیطان‌پرستی و پرچم کشورهای معاند باشند جمع‌آوری خواهند شد.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد با پوشاک قاچاق در راستای اقتصاد مقاومتی متذکر شد: شرایطی را فراهم کرده‌ایم که فروشندگانی که اقدام به فروش البسه قاچاق هستند شناسایی شوند.

رئیس پلیس امنیت استان البرز ادامه داد: در میان اصناف یک منشور اخلاقی تهیه‌شده است و در اختیار واحدهای صنفی قرار دارد و مقررشده است ازاین‌پس، منشور اخلاقی مذکور در تمامی مراکز عرضه پوشاک قرار گیرد.

سرهنگ صفایی خاطرنشان کرد: ازجمله طرح‌هایی که در دستور کار قرارگرفته است می‌توان به ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو نیز اشاره کرد که با تعامل اصناف به انجام رسیده است.

وی یادآور شد: طی نشست‌هایی که با صنوف برگزارشده است مقرر شد هیچ‌یک از صنوف اقلام فروشی خود را در پیاده‌روها نگذارند و ازاین‌پس با این گروه برخورد جدی خواهد شد.

• نظارت بر تمامی آرایشگاه‌های زنانه صورت می‌پذیرد

رئیس پلیس امنیت استان البرز تأکید کرد: در رابطه با آرایشگاه‌های زنانه استان طرحی به تدوین رسیده است که طبق این طرح در ایام سال‌تحویل شاهد جو نابسامانی در آرایشگاه‌های استان نخواهیم بود.

سرهنگ صفایی افزود: در راستای نظارت بر آرایشگاه‌های سطح استان تعامل با واحد تعزیرات نیز انجام خواهد شد و همچنین بهداشت این قبیل از صنوف توسط بهداشت و درمان موردبررسی قرار خواهد گرفت.

• البرز جایگاهی برای جولان اراذل اوباش نخواهد بود

وی در ادامه به وجود اراذل‌واوباش در برخی از مناطق استان اشاره کرد و گفت: با ناامن کردن استان البرز برای اراذل‌واوباش اجازه نخواهیم داد که این استان به جایگاهی برای جولان اراذل‌واوباش تبدیل شود.

رئیس پلیس امنیت استان البرز خاطرنشان کرد:27 دفتر خدمات الکترونیک در البرز وجود دارد که علاوه بر سایر اقدامات، صدور گذرنامه را نیز انجام می‌دهند و در این میان شاهد کمک و فعالیت اداره گذرنامه و پلیس در راستای صدور گذرنامه هستیم.

• پایش تصویری در باغ تالارها و سفره‌خانه‌ها برقرار است / مهروموم 16 تالار

سرهنگ صفایی بابیان اینکه در استان البرز 285 تالار وجود دارد که دارای باغ هستند، گفت: برگزاری در این باغ تالارها مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد و شامل کنترل‌های ویژه نیز خواهند شد.

وی یادآور شد: باغ تالارهایی که در آن رفتار غیرمتعارف و ناهنجاری وجود داشته باشد به دلیل وجود بی‌اخلاقی مشمول یک تا سه ماه مهروموم خواهند شد.

رئیس پلیس امنیت استان البرز تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 تالار مشمول جریمه‌شده است و بین یک تا سه ماه مهروموم‌شده‌اند.

سرهنگ صفایی عنوان کرد: فضا را برای ایجاد بداخلاقی ناامن خواهیم کرد و در همین راستا پایش تصویری در تالارها و سفره‌خانه‌ها به انجام خواهد رسید.

به گفته وی تاکنون 85 درصد پایش تصویری در سطح استان انجام‌شده است و تالارها و سفره‌خانه برای اخذ مجوز، ملزم به نصب دوربین هستند.

رئیس پلیس امنیت خاطرنشان کرد: تالارهای زیرزمینی در البرز دیده نشده است و بیشتر شاهد ویلاهای خصوصی هستیم که در این میان 8 هزار ویلا شناسایی‌شده است.

سرهنگ صفایی در پایان خاطرنشان کرد: ورود حیوانات تزئینی به مراکز صنفی نیز ممنوع است و اگر چنین موضوعی دیده شود مشمول برخورد قانونی از قبیل یک تا سه ماه مهروموم خواهد شد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار