رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال صادرات کالاهای غیرنفتی ۲۱ درصد و واردات نیز ۱۵ درصد از نظر ارزشی در استان خوزستان افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۵۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 19 January 2018

ونس حسین‌نژادیان اظهار داشت: آمار صادرات کالاهای غیرنفتی در 9 ماهه امسال به وزن 10 میلیون و 787 هزار تن و به ارزش 5 میلیارد و 291 میلیون دلار است که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد و از نظر ارزشی 21 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت واردات خوزستان به وزن 11 میلیون و 622 هزار تن و از نظر ارزشی 5 میلیارد و 557 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 2 درصد و از نظر ارزشی 15 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با بیان اینکه صادرات خوزستان در قالب 6 گروه کالایی پتروشیمی، معدنی، کشاورزی، فلزات، صنعت و صنایع دستی است، بیان کرد: عمده کالاها یا اقلام صادراتی نیز پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، تره بار و مصنوعات پلاستیکی است. عمده اقلام وارداتی نیز ذرت دامی، سویا، کنجاله سویا، روغن آفتابگردان و ماشین الات بوده است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات خوزستان به کشورهای عراق، امارات، چین، ترکیه، تایوان و تایلند بوده است، گفت: هدف گذاری ما در ابتدای سال رسیدن ارزش صادرات ما به 7 میلیارد دلار است که با توجه به رقم محقق شده در 9 ماهه ابتدای سال ما توانستیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و جزو 4 استان کشور در این زمینه هستیم.

حسین‌نژادیان در پاسخ به این پرسش که سهم خوزستان در تجارت کشور چند درصد است، عنوان کرد: مانند گذشته سهم خوزستان در تجارت کشور 16 درصد است.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار