مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مصرف خون و فراورده های خونی در این استان 6 برابر ظرفیت تولید آن است. ظرفیت کنونی تولید خون و فراورده های خونی در خراسان رضوی 57 هزار کیسه اما حجم مصرف 332 هزار کیسه است.
کد خبر: ۵۵۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 20 January 2018

به گزارش تابناک : دکتر سید حمیدرضا اسلامی روز شنبه در نشست امضای تفاهمنامه با جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به منظور تامین خون در موارد بحرانی و وقایع، در مشهد افزود: با این وجود تاکنون در زمینه تامین خون برای مصرف بیماران، افراد نیازمند و حادثه دیده مشکلی وجود نداشته و هر زمان که شاهد وقوع بلایای طبیعی بوده ایم از حضور گسترده مردم دلگرم شده ایم.
وی ادامه داد: پارسال هزار 400 دستگاه تخت به ظرفیت بیمارستانهای خراسان رضوی افزوده شد به معنای افزایش نیاز خونی استان است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پارسال هیچ مورد عمل جراحی در خراسان رضوی به دلیل فقدان خون و فراورده های خونی لغو یا تعویق نشد بطوری که هم اینک زمان در نوبت عمل قلب ماندن برای بیماران به صفر رسیده است.
وی افزود: هم اینک 58 بیمارستان در سطح خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل انتقال خون قرار دارند.
دکتر اسلامی در ادامه یکی از شاخصه های امدادرسانی در حوادث وبلایای طبیعی را فراهم کردن فرآورده های خونی ذکر و بیان کرد: با توجه به حادثه خیزی خراسان رضوی، آمار روز افزون عملهای جراحی و افراد نیازمند به خون اگر فراورده های خونی به موقع تامین نشود ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه در انعقاد تفاهمنامه با اداره کل انتقال خون کارشناسی لازم انجام شده امیدوارم به عنوان الگو و مبدا شروع کار برای دو مجموعه باشد تا بتوان از ظرفیتها وتوانمندیهای دو طرف استفاده نمود.
دکتر سیدمجتبی احمدی افزود: آمادگی در بحث فراورده های خونی و انتقال خون بسیار مهم است بطوری که در زلزله اخیر نیز شاهد آن بودیم و باید آمادگی پاسخگویی در سوانح را داشته باشیم. در مجموعه صلیب سرخ جهانی و هلال احمر اهدای خون یک ارزش کلی و اساسی برای حضور خدمات داوطلبانه است و اگر هر داوطلبی یک واحد خون اهدا کند در واقع کار خود را به عنوان داوطلب انجام داده است.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز روزافزون به فراورده های خونی در آینده امیدوارم این تفاهمنامه شروعی برای کمک به تامین فراورده های سازمان انتقال خون در استان خراسان رضوی باشد.
در چارچوب تفاهمنامه امضا شده میان جمعیت هلال احمر و اداره کل انتقال خون خراسان رضوی همکاری مشترک این نهادها در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، شرایط خاص و نیز اهدای خون از سوی داوطلبان هلال احمر پیش بینی شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار