رئیس بنیاد بیماری‌های خاص:
رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور گفت: قزوین نخستین شهری است که بیماران سرطانی از خدمات دریافتی ابراز رضایت می‌کردند و مشکل تهیه دارو نداشتند.
کد خبر: ۵۵۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 21 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور از مراکز آموزشی - درمانی قدس و ولایت قزوین بازدید کرد و در نشست با مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، معاونان درمان، توسعه مدیریت و منابع، رؤسای مراکز آموزشی - درمانی، رئیس اداره حراست و مدیران کل امور بانوان و امور اجتماعی استانداری قزوین، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارائه شده به بیماران خاص، گفت: قزوین نخستین شهری است که بیماران سرطانی از خدمات دریافتی ابراز رضایت می‌کردند و مشکل تهیه دارو نداشتند.

وی عنوان کرد: از زمان تشکیل بنیاد بیماری‌های خاص، چند بار از استان قزوین بازدید داشتیم و با مشکلات بیماران این استان کاملاً آشنایی داریم.

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور در ادامه به نیازمندی‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: بنیاد برای مرکز رادیوتراپی ولایت، یک دستگاه شتاب‌دهنده در نظر گرفته است و با آماده شدن ساختمان، آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار می‌دهد؛ برای تجهیز بخش‌های شیمی درمانی هم کمک می‌کنیم.

پرداخت 30 درصد فرانشیز بیماران سرطانی سرپایی، قول مساعد دیگری بود که رئیس بنیاد بیماری‌های خاص در این نشست داد.

* 456 بیمار دیالیز دائم در قزوین

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست، با قدردانی از کمک‌های بنیاد بیماری‌های خاص به ویژه اهدای دستگاه شتاب‌دهنده به مرکز رادیوتراپی و تشکر از بازدید هاشمی از مراکز آموزشی - درمانی قزوین، گزارشی از وضعیت بیماران خاص در استان قزوین ارائه داد.

مهرام با بزرگداشت یاد و نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سالگرد ارتحال آن مرحوم، ایشان را منبع خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و یار و همراه رهبری معظم انقلاب دانست.

متولی سلامت استان قزوین در گزارش خود گفت: مجموع بیماران دیالیز دایم استان قزوین 456 نفر بوده و تعداد تخت دیالیز فعال 84 تخت و شاخص بیمار به تخت فعال 4/5 است.

وی ادامه داد: تعداد دستگاه‌های رزرو 11 دستگاه، تعداد دستگاه با کارکرد بیش از 30 هزار ساعت 24 دستگاه و تعداد پرستاران هم 60 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: تعداد 109 بیمار تالاسمی در مرکز آموزشی - درمانی قدس، تحت درمان هستند که 51 نفر مرد و 58 نفر زن هستند.

مهرام اضافه کرد: 70 بیمار هموفیلی و خونریزی‌دهنده، تعداد 968 مبتلا به بیماری ام‌اس و 59 بیمار فنیل‌کتونوری هم تحت درمان هستند.

گفتنی است، فاطمه هاشمی دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و رئیس بنیاد بیماری‌های خاص، در بازدید از بخش‌های شیمی درمانی مراکز آموزشی - درمانی قدس و ولایت قزوین، ضمن عیادت از بیماران بستری در این بخش‌ها، با آنان به گفت‌وگو پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار