رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: کودکان نونهال مهدهای کودک قزوین در راستای فرهنگ‌سازی محیطزیستی،آموزش‌های زیست محیطی را فراگرفتند.
کد خبر: ۵۵۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 21 January 2018

 جمشید کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با تأیید خبر فوق اظهار داشت: هدف از این آموزش‌های زیست محیط‌زیستی، تأمین زمینه‎های رشد همه‌جانبه، شکوفایی استعدادهای کودکان و شناخت وظایف انسان نسبت به مسائل محیط‌زیست، درک ارزش‎های زیست ‌محیطی، حمایت از دیدگاه‎های حفاظتی و عدالت اجتماعی بوده و همچنین تلاش در جلوگیری و یا برطرف کردن مشکلات و معضلات محیط‌زیست از دوران کودکی است چراکه فرهنگ‌سازی در افراد از سنین پایین آغاز می‌شود.

وی افزود: از جمله مباحث ارائه شده در این کارگاه آموزشی کودکان ابتدا با وظایف محیط‌بانان در طبیعت و برخورد با تخلفات شکار، صید توسط یکی از محیط‌بانان و در ادامه کودکان این مهد با موضوعات مختلف محیط زیستی از جمله تفکیک زباله از مبدأ، حفاظت از طبیعت و جلوگیری از آلودگی آن و روش‌های حفاظت از گونه‌های گیاهی جانوری توسط یکی از دبیران خبره استان آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: در این برنامه هم نشان همیار محیط زیست برای کودکان برای ایجاد انگیزه و دلبستگی آن‌ها به حفظ طبیعت و محیط‌زیست توسط گروه سازمان مردم نهاد دوستدار محیط زیست به کودکان اهدا شد.

کاووسی گفت: سیاست‌ها و برنامه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در حوزه آموزش بر این است که فرزندانمان را باید در سنین کودکی با مسائل محیط‌زیست و اجتناب کردن از آلودگی هوا، آب و خاک آشنا کنیم تا در بزرگسالی شاهد تخریب محیط‌زیست نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار