رئیس سازمان امور اراضی کشور:
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طرح انتقال میدان میوه تره بار قزوین به اراضی جدید برای اجرا باید مسیر قانونی مربوطه را طی کند.
کد خبر: ۵۵۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 21 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علیرضا اورنگی در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و رضا افلاطونی مدیر امور اراضی استان برگزار شد با اشاره به طرح مورد نظر شهرداری قزوین برای انتقال میدان میوه و تره‌بار از مکان فعلی به 20 هکتار از اراضی بیرون شهر اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود دستگاه‌های نظارتی به طرح احداث میدان جدید تره بار قزوین باید این طرح مسیر قانونی کمیسیون ماده یک تبصره یک را سپری کند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در آیین نامه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به وجود آمده، آیین‌نامه اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ابلاغ شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: آیین‌نامه سابق طرح های تملک دارایی و سرمایه‌ای و طرح‌های عام‌المنفعه و خدمات عمومی را از پرداخت عوارض معاف کرده که این مسئله ورود دستگاه‌های نظارتی و بعضی مشکلات را موجب شده بود.

اورنگی گفت: برای معافیت از پرداخت عوارض هم می‌توان با الحاق این مجموعه به شهرک دانش اقدام کرد.

وی مطرح کرد: میادین میوه و تره بار و آرامستان‌ها از پرداخت عوارض معاف شده‌اند اما باید از کمیسیون تبصره یک ماد یک مجوزهای لازم را دریافت کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور یادآور شد: حتی اصلاح، بازنگری و الحاق در طرح‌های توسعه شهری، طرح هادی شهری و هادی روستایی از مسیر کمیسیون تبصره یک ماده یک عبور می‌کند و در صورت تصویب از عوارض معاف می‌شود.

اورنگی با اشاره به طرح اولیه احداث میدان میوه تره بار قزوین در 180 هکتار زمین و سپس کاهش آن به میزان 20 هکتار ادامه داد: اگر ضرورت اختصاص 20 هکتار اراضی برای احداث میدان جدید میوه تره‌بار قزوین مورد تصویب قرار بگیرد باید قید شود که مابقی مساحت در نظر گرفته شده در این طرح به عنوان یک پارک عمومی است و تا 20 سال هر نوع فعالیت در آن ممکن نباشد.

وی همچنین با اشاره به طرح احداث شهرک ایران‌خودرو در استان قزوین گفت: در مورد این طرح ما بر تصمیم قبلی خود مبنی بر واگذاری 200 هکتار مصر هستیم اما دستگاه‌های نظارتی به این موضوع وارد شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: به سرمایه‌گذار این طرح توصیه می‌کنیم برای حل مشکل به کمیته سرمایه‌گذاری کشور مراجعه کند.

اورنگی اضافه گفت: قزوین در مقایسه با سایر مراکز استان‌ها با وجود تعیین ضوابط و استانداردهای شورای عالی معماری و شهرسازی بیشترین اجرای طرح‌ها را در حریم نسبت به محدوده شهر در کشور دارد.

این مسئول با بیان اینکه چون احساس کردیم حاصلخیزترین اراضی کشور به مرور از میان می‌رود گزارشی از وضعیت طرح‌های شهری کشور در 24 شهر برای حریم شهرها و محدوده شهرها تهیه شده است، افزود: با توجه به این گزارش قزوین بیشترین میزان اجرای طرح‌های امور اراضی در حریم شهرها را نسبت به سایر استان‌های کشور داشته است.

استاندار قزوین هم در این دیدار با اشاره به قوانین و مقررات مربوط به ممنوعیت ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و موارد استثنا در این زمینه، گفت: تاکنون درخواست‌های بسیاری برای طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری و مسکونی در حاشیه‌های شهر قزوین وجود دارد که نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتری هستند.

عبدالمحمد زاهدی بیان کرد: به عنوان نمونه تعاونی واحدهای مسکونی جانبازان و تعاونی شهرک سینا قبلاً از کارگروه زیربنایی تأییدیه داشته اند اما بعد از مدت‌ها با مشکلاتی مواجه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار