نماینده ولی‌فقیه در قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید با عملکرد خود روح امید، شادابی، نشاط و جوانمردی را در جامعه تزریق کنیم و برای مطالبات رهبری، احقاق حقوق ملت و حق‌طلبی پیشتاز باشیم و برای پایه‌گذاری تمدن بزرگ اسلامی گام‌های جدی برداریم.
کد خبر: ۵۵۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 21 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشستی با جمعی از جوانان مؤمن و انقلابی استان قزوین تحت عنوان «اللاحقون» اظهار داشت: امام جماعت یک مسجد بدون حضور فعالان فرهنگی مؤثر، یک امام جماعت ساده است که شاید فعالیتش در حد برگزاری یک نماز شود؛ اما اگر شما عزیزان در هر مسجدی حاضر شدید و نمازیاور، مسجدیاور و امام جماعت‌یاور باشید امام جماعت به یک فرد تأثیرگذار و موفق تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در مباحث اجتماعی و اداری، ما با گسل‌های جدی روبه‌رو هستیم که باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم، برای نمونه گسل آب از مشکلات اساسی حوزه اجتماعی است که کارشناسان می‌گویند 57 درصد بارش‌ها کاهش یافته است و در این شرایط، خشکسالی افزایش یافته و چاه‌ها، آب آلوده به ما تحویل می‌دهد.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: در دشت قزوین ما با گسل خاک مواجه هستیم که با افزایش بیابانی شدن این دشت ما شاهد افزایش طوفان و ریزگردها در استان هستیم که این معضل، استان‌های دیگر را هم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که باید با برنامه‌ریزی مناسب به فرصت تبدیل شود.

عابدینی با اشاره به آیه 16 و 17 سوره اسرا تصریح کرد: خداوند می فرماید: «زمانی‌که ما تصمیم بگیریم قریه‌ای را نابود کنیم و زیاده‌خواهان و سیری ناپذیران را هلاک کنیم، وعده عذاب خود را اجرایی می‌کنیم»؛ این هشدارهای الهی جدی است که ما باید با امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر فضا را برای زیاده‌خواهی این عده محدود کنیم.

وی مطرح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: «زمانی‌که امر به ‌معروف و نهی‌ازمنکر را ترک کنید خداوند اشرار را بر شما مسلط می‌کند»، گاهی شاهدیم شخصی مجمع‌الجنایات را در اعمال خود جمع کرده است، اما در یک پست خیلی حساس به کار گرفته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ترک امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر شرایطی را ایجاد می‌کند که دعاهای ما مستجاب نمی‌شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: مردم ما نیازها و خواسته‌هایی دارند و رهبر معظم انقلاب هم مطالباتی دارند، مسؤولان ما باید مطالبات رهبری که همان نیازهای مردمی است را اجرایی کنند؛ اما زمانی‌که مسؤولان این خواسته‌ها را اجابت نمی‌کنند دشمنان به میدان آمده و با مدیریت این فضا، فتنه بپا می‌کنند.

وی اضافه کرد: شما جوانان مؤمن و انقلابی باید به مسؤولان هشدار جدی دهید که به وظایف خود عمل کنند و اگر آن‌ها کوتاهی کردند باید آنها را رسوا کنید؛ زیرا کوتاهی آن‌ها خیانت در امانت مسؤولیت است.

امام جمعه قزوین در پایان بیان کرد: ما باید با عملکرد خود روح امید، شادابی، نشاط و جوانمردی را در جامعه تزریق کنیم و برای مطالبات رهبری و احقاق حقوق ملت و حق‌طلبی پیشتاز باشیم و برای پایه‌گذاری تمدن بزرگ اسلامی گام‌های جدی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار