معاون شرکت آب منطقه‌ای قزوین:
معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: آورد رودخانه‌های استان در 15 سال اخیر نسبت به میانگین بلندمدت به دلایل مختلف از جمله کاهش میزان بارندگی، افزایش میزان برداشت آب در بالادست رودخانه‌ها و غیره به شدت کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۵۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 21 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، هشتاد و هشتمین جلسه کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه‌ای قزوین با حضور اعضای کمیته تحقیقات و کارگروه‌های تخصصی و اساتید دانشگاه با دستور کار ارائه گزارش نهایی پروژه‌های تحقیقاتی با عناوین «تعیین ظرفیت حجم آب‌های شور و شیرین در منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در محدوده مطالعاتی قزوین» و «طراحی بهینه سیستم‌های پایش سطح آب زیرزمینی» در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اخلاص‌مند معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار داشت: همانطور که کموگراف نقشه‌ها نشان می‌دهد همزمان با کاهش اُفت سطح سفره‌های آب زیرزمینی کیفیت آب هم دستخوش تغییر می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که آورد رودخانه‌های استان قزوین در 15 سال اخیر نسبت به میانگین بلندمدت به دلایل مختلف از جمله کاهش میزان بارندگی و تغییر اقلیم و افزایش میزان برداشت آب در بالادست رودخانه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است، امیدواریم بتوانیم با ارائه پروژه‌های تحقیقاتی در رفع این وضعیت و بهبود شرایط موجود گام‌های مؤثر برداریم.

آراسته عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین هم در ادامه این جلسه در خصوص پروژه تحقیقاتی تعیین ظرفیت حجم آب‌های شور و شیرین در منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در محدوده مطالعاتی دشت قزوین بیان کرد: در راستای انجام مطالعات این پروژه از تهیه نقشه‌های اولیه و محاسبات مربوط به تهیه نقشه هم عمق سنگ کف، هم عمق سطح آب و تعیین متوسط ضریب ذخیره آبخوان با در نظر گرفتن و بررسی فرو نشست زمین و اثرات آن در ضریب ذخیره، جهت برآورد ظرفیت حجم آب‌های شور و شیرین در منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی دشت قزوین استفاده شد.

گفتنی است در پایان این جلسه هم اساتید و اعضای حاضر در جلسه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را جهت بهبود پروژه تحقیقاتی مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار