مدیر صنایع کشاورزی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی این استان 171 هزار تن افزایش می یابد.
کد خبر: ۵۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵ 01 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدعلی سودمند،اظهار کرد:هم اکنون 22 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان در حال ساخت است.

وی افزود:این طرح ها تا پایان سال جاری و یا نیمه دوم سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که با بهره برداری از این طرح ها ظرفیت فراوری محصولات بخش کشاورزی در این استان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بیشتر تسهیلات این طرح ها از محل بانک کشاورزی است خواستار سرعت بخشی ارائه مابقی تسهیلات به این واحد های تولیدی شد.

وی گفت:کل سرمایه گذاری این طرح ها 610 میلیارد ریال است که با معرفی به بانک ها 240 میلیارد ریال تسهیلات نیز دریافت خواهند کرد.

وی افزود:با بهره برداری از این تعداد برای 613 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی گفت:استان خراسان شمالی شرایط مساعد برای توسعه و افزایش کمی و کیفی توسعه باغی و زراعی دارد که این امر نیز نیازمند توجه به بخش صنایع تکمیلی و تبدیلی است.

وی اظهار کرد:این طرح ها در زمینه سردخانه دو منظوره،بسته بندی حبوبات،بذر گندم و جو،تولید کنسانتره،مرباجات و بسته بندی عسل است.

وی میزان تولیدات سالانه بخش کشاورزی این استان را یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تن ذکر کرد و افزود:هم اکنون 650 هزار تن از انواع محصولات کشاورزی این استان فراوری می شود و مابقی نیز نیاز به صنایع فراوری دارد.

وی افزود:70 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان وجود دارد که سالانه در این مراکز 650 هزار تن انواع محصول بخش کشاورزی فراوری می شود.

وی گفت:افزایش ظرفیت واحدهای فراوری محصولات بخش کشاورزی در این استان به ظرفیت صادرات این محصولات به سایر کشورها می افزاید.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه پایدار کشاورزی،ایجاد اشتغال پایدار،کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده و نیز افزایش صادارت غیرنفتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سودمند افزود:اکنون به علت کمبود صنایع تبدیلی بخش زیادی از محصولات کشاورزی و بخصوص باغی منطقه با صرف هزینه های زیاد،تبدیل به ضایعات و از چرخه مصرف خارج می شود.

وی تاکید کرد:با سرمایه گذاران در بخش ایجاد صنایع تبدیلی بویژه محصولات باغی استان در راستای صدور مجوز تاسیس،پروانه بهره برداری،گرفتن تسهیلات بانکی و نیز نظارت بر فعالیت آنها و انجام مشاوره فنی،حمایت و همکاری خواهد شد.

خراسان شمالی در عرصه زراعی،باغی،دامی و شیلات دارای ظرفیت و استعداد بالایی لذا ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش ها ضروری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار