نماینده ولی فقیه در قزوین مطرح کرد
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای نظام پرستاری استان با بیان اینکه پرستاری فرصت عظیم خدمت‌رسانی است، گفت: خدمات جامعه پرستاری ماندگار است.
کد خبر: ۵۵۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 24 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای نظام پرستاری استان قزوین که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به اهمیت کار پرستاری در نگاه دینی اشاره و اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) در جنگ‌ها واحدی را برای رسیدگی به مجروحان ایجاد کردند که همان کار پرستاران را انجام می‌دادند و این اقدام نشان دهنده اهمیت کار پرستاری است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) با وجود سختی‌های بسیاری که در کربلا متحمل شده بودند و شاید خود ایشان نیز نیاز به پرستاری داشتند، اما رسالت پرستاری از بازماندگان کربلا را برعهده گرفتند و تلاش کردند تا از آلام آن عزیزان بکاهند.

امام جمعه قزوین نقش پرستاران در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم، عظیم و راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک خدمات پرستاران را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردم و شاهد بودم که با مشکلات و سختی‌های فراوانی که در آن ایام وجود داشت، این عزیزان خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کردند که بعضاً در چارچوب کاری آن‌ها هم وجود نداشت.

عابدینی در ادامه بیان کرد: صبوری و شکیبایی در حرفه پرستاری نقش مؤثری در پیش برد امور دارد که به لطف خداوند متعال این صبوری، شکیبایی و رفتار منطقی با بیماران و همراهان آن‌ها را در رفتار پرستاران مشاهده می‌کنیم.

وی انجام کارها با نیت‌های الهی را موجب ماندگاری کارها دانست و اضافه کرد: در منابع دینی تأکید شده است که کارها را با نیت جلب رضایت خداوند انجام دهیم زیرا به کارها ماندگاری و به زندگی برکت می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه خدمت به مردم افتخار بزرگی برای هر انسانی محسوب می‌شود، مطرح کرد: کار پرستاری را اینگونه ببینیم که خداوند فرصتی را فراهم آورده است تا به نیازمندان و کسانی که به دلیل ناتوانی و بیماری به شما پناه آورده‌اند، خدمت‌رسانی کنید.

عابدینی با بیان اینکه خدمتی که جامعه پرستاری به مردم ارائه می‌دهند، خدمتی ماندگار است، تشریح کرد: خدمات جامعه پرستاری ماندگار و زودبازده است چراکه بلافاصله پس از آنکه به داد یک نفر می‌رسیم، پاداش آن را از خداوند دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نشان دادن کارآمدی نظام در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و ضروری است و از آنجایی که ما تربیت شده مکتب انبیاء(ع) و ائمه‌اطهار(ع) هستیم می‌باید به گونه‌ای کارهایمان را انجام دهیم که کارآمدی‌ها و رضایت‌مندی‌ها به حداکثر برسد.

در ابتدای این دیدار قناعت رئیس نظام پرستاری استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های نظام پرستاری استان ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار