تا پایان دی ماه سال جاری
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تا پایان دی ماه سال جاری 81 درصد هدف‌گذاری اشتغال در استان محقق شده که در جلسات شورای اشتغال استان که هر هفته روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود، مطرح شده است.
کد خبر: ۵۵۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 29 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری به مناسبت فرارسیدن ایام‌اله دهه فجر با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، با اشاره به نرخ بیکاری در استان قزوین اظهار داشت: نرخ بیکاری در قزوین 11.1 درصد بوده و متوسط نرخ بیکاری در کشور 11.07 درصد است که حدود 0.6 درصد از نرخ کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: بر اساس سند اشتغال استان قزوین، در سال جاری پیش‌بینی 20 هزار فرصت شغلی ایجاد شود که این تعداد هدف‌گذاری شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: تا پایان دی ماه سال جاری 81 درصد هدف‌گذاری اشتغال در استان محقق شده که در جلسات شورای اشتغال استان که هر هفته روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود، مطرح شده است.

حبیبی اضافه کرد: حدود 9 هزار نفر از شاغلان ثبت‌نام اولیه را در سامانه تأمین اجتماعی انجام داده و برای دریافت کد اقدام کرده‌اند.

این مسؤول تشریح کرد: حدود 23 دستگاه در استان متولی تعداد اشتعال هستند و برای تحرک بیشتر در حوزه تولید، ایجاد اشتغال و مهار بیکاری، دولت دو بسته را ابلاغ کرده که بسته اشتعال فراگیر و روستایی است و سهم استان در اشتغال روستایی، 133 میلیارد تومان و در اشتغال فراگیر 269 میلیارد تومان است و در مجموع 400 میلیارد تومان می‌شود که حدود هشت هزار شغل ایجاد شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در زمینه تسهیلات ازدواج تا پایان دی ماه سال جاری در استان قزوین، 15 هزار و 672 فقره به میزان 156 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده و در مجموع اعتبار قرض‌الحسنه ازدواج در استان، 196 میلیارد تومان بوده که تاکنون 80 درصد از آن پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار