در جلسه شورای شهر قزوین
اعضا در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین بر اجرای مصوبه اخذ عوارض از عقب‌نشینی‌ها معابر با گزارش حقوقی به فرمانداری تاکید کردند.
کد خبر: ۵۵۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 29 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: فرمانداری با مصوبه شورا پیرامون اهدای هدایا از سوی شهرداری به ورزشکاران فراملی و ملی در مراسم تجلیل از برگزیدگان ورزشی که تمام سکه و ربع سکه بوده، مغایرت گرفته است.

وی افزود: محل و سقف اعتبار هدایا به ورزشکاران برای فرمانداری ابهام وجود داشته که باید شفاف‌سازی شود شهرداری این مبلغ را از محل اعتبارات برنامه‌های فرهنگی پرداخت کرده است.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: همچنین شهرداری قزوین مقرر بوده از واحدهای صنفی در معابری که عقب‌نشینی شده میز و صندلی می‌چینند و به مشتریان خدمات‌دهی می‌کنند، عوارض أخذ کند.

فصیحی‌رامندی خاطرنشان کرد: فرمانداری با مصوبه شورا در دریافت عوارض از صاحبان واحدهای صنفی در خصوص فرونشست خیابان‌ها که مورد استفاده آن‌ها بوده، مخالفت کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: فرمانداری گفته طبق قانون قسمتی از خیابان که عقب‌نشینی شده معبر عمومی می‌شود و شهرداری حق ندارد از این معبرها عوارض دریافت کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همچنین فرمانداری عنوان کرده، وظیفه شهرداری از بین بردن سد معبرها است و اکنون شهرداری به اصناف اجازه می‌دهد چنین کاری انجام دهد و از آن‌ها پول دریافت کند چنین مصوبه‌ای برخلاف کار ذاتی این نهاد است و باید لغو شود.

فصیحی‌رامندی یادآور شد: بحث و تبادل نظر که در کمیسیون مربوطه شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت، اعضا مغایرت فرمانداری را درست دانستند.

نماینده شهرداری در شورای اسلامی شهر قزوین هم در ادامه جلسه بیان کرد: عقب‌نشینی و فرورفتگی در خیابان طوری ایجاد شده که اصناف از آن‌ها برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند به همین دلیل شهرداری این عوارض را تعیین کرده است.

شیوا شهرام‌فر تصریح کرد: بیشتر شهرداری‌های کشور از معابر عقب‌نشینی شده از اصناف عوارض دریافت می‌کنند زیرا این مسیرها جزو پیاده‌راه‌ها نیست.

وی مطرح کرد: طبق تبصره دو ماه 55 وظیفه شهرداری جلوگیری از سد معبر بوده و استفاده غیرمجاز از معابر است اما اگر فرورفتگی‌ها محل رفت و آمد مردم نباشد، جزو معبر به حساب نمی‌آید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: شورا اصرار بر مصوبه دریافت عوارض از صاحبان واحدهای صنفی در استفاده از فرونشستگی‌ها نداشته باشد و باید موضوع متوقف و به شهرداری اعلام شود.

احد چگینی خاطرنشان کرد: به نظر بنده مغایرت فرمانداری درست است و شهرداری باید مصوبه شورا را مبنای کار خود قرار ندهد و اگر نظر دیگری دارد در قالب لایحه جدید با توجیهات قانونی به شورا ارائه دهد.

در این جلسه مقرر شد، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بر اجرای مصوبه أخذ عوارض از عقب‌نشینی‌ها معابر با گزارش حقوقی به فرمانداری اصرار داشته باشند.

همچنین شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص تجلیل از برگزیدگان ورزشکاران به فرمانداری قزوین شفاف‌سازی کند تا ابهامات به وجود آمده برطرف شود.

گفتنی است در این جلسه رئیس حکمت‌اله داودی و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از جمله مهدی عبدالرزاقی، سیده‌منیره قوامی، مهدیه‌سادات قافله‌باشی، زهرا یوسفی، محسن حق‌شناس هم حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار