برای بهبود فضای کسب و کار:
در نشست تبیین الزامات پیاده سازی و استقرارسامانه دادور با حضور دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور از سامانه «دادور» در قزوین رونمایی شد.
کد خبر: ۵۶۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 03 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، روز شنبه در مراسمی باحضور فیروزی دبیراجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب وکار کشور، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، محمدعلی قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی نشست تبیین الزامات پیاده سازی و استقرار «سامانه دادور» در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد علی قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در این نشست گفت: اجرای سامانه دادور در ۱۳ استان کشور از جمله قزوین به صورت پایلوت اجرایی شده که این نشست تخصصی برای توجیه کارشناسان ادارات برای اجراست.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز ملی پایش کسب وکار باید سه سامانه راه اندازی شود که در گام نخست سامانه دادور عملیاتی شده است.

قاسمی تصریح کرد:با راه اندازی این سامانه امکان شکایت کارآفرینان به صورت الکترونیک از روند استعلام دستگاه های صادرکننده مجوز در فضای کسب و کار فراهم شده است.

وی گفت: اگر دستگاههای اجرایی در حداکثر مدت یک هفته به شکایتهای مربوط به استعلام پاسخ ندهند موضوع به استانداری منعکس می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: مرکز ملی پایش محیط کسب و کاربه استناد تصویب نامه ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با موضوع دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار تشکیل شده و مدیریت راهبردی آن به امور اقتصادی و دارایی واگذار شده است.

قاسمی اضافه کرد:این مرکز با ۴ زیرسامانه مرتبط با هم شامل سامانه مجوزهای کسب و کار کشور، سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار، پایگاه اطلاع رسانی مجوزها و نقشه ملی استعلام کشور و مرکز فوریت های محیط کسب و کار فعال شده است.

وی اظهارداشت:سامانه دادور با هدف ایجاد ساختار یکپارچه، سیستماتیک، هوشمند و قابل نظارت و پیمایش برای محیط کسب وکارکشور، بهینه سازی فرایند صدور مجوز در ارائه خدمات به متقاضیان، شناسایی گلوگاههای صدور مجوزها با رصد لحظه ای و برخط راه اندازی شده است.

قاسمی یادآورشد: این سامانه موجب افزایش سلامت اداری، شفاف سازی و توزیع عادلانه منابع از طریق نظارت بی واسطه حاکمیت، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اطلاعات مجوزها، استعلام ها، دریافت کنندگان و دستگاههای صادر کننده مجوز می شود.

وی اضافه کرد: نظارت و پایش مستمر مراحل صدور مجوزها، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات متقاضیان، کاهش هزینه های سربار دستگاههای اجرایی در ارائه خدمات مرتبط با مجوزها از دیگر مزیت های راه اندازی سامانه دادور است.

دبیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین اضافه کرد: چشم انداز مرکز ملی پایش محیط کسب و کار شامل تسهیل، تسریع و شفاف سازی در انجام فرآیندهای منتهی به اخذ مجوز کسب وکار، ایجاد فضای اعتمادبین حاکمیت و صاحبان سرمایه و نیزتحقق اهداف دولت کارآفرین، افزایش سرمایه های در گردش و خروج از رکودهای اقتصادی می شود.

وی همچنین بیان کرد: دستاورد نهایی تعریف شده برای استقرار سامانه «دادور» ایجاد درگاهی ملی، واحد ویکپارچه به منظور درخواست، پیگیری و صدور مجوز حوزه کسب و کار کشور و نیز استان قزوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار