فرماندار یزد:
فرماندار یزد گفت: با توجه به اینکه تقریباً اکثر اقشار جامعه و خصوصاً کودکان، نوجوانان و جوانان در گروه مصرف‌کنندگان عمده فست فودها قرار دارند، ضرورت دارد نظارت جدی‌تر بر نحوه عرضه این واحدهای شهرستان یزد صورت پذیرد.
کد خبر: ۵۶۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 04 February 2018

به گزارش تابناک یزد، مصطفی سالاری صبح امروز در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان یزد بابیان اینکه موضوع پیشگیری در اولویت مباحث مرتبط با بهداشت و سلامت مدنظر بوده است اظهار داشت: پیشگیری تنها اختصاص به اقدامات دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه به‌منظور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جامعه نیازمند تعامل و همراهی جامعه خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم.

فرماندار شهرستان یزد با مهم دانستن نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه بهداشت و سلامت جامعه افزود: حمایت از توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد از مهم‌ترین رویکردهای دولت بوده، چراکه سمن‌ها نقش مهمی را در توسعه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌توانند داشته باشند.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، وی اضافه کرد: در دنیای امروز مسئله تغذیه و رابطه آن با سلامتی و بهداشت بدن اهمیت اساسی یافته است، زیرا پایه و بنیان یک زندگی موفّق و سرشار از تلاش و سازندگی را تشکیل می‌دهد.

سالاری با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر روند رو به گسترش ایجاد واحدهای عرضه انواع فست فودها در سطح شهرستان ابراز داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته ذائقه مردم از غذاهای سنتی به سمت فست فودها رفته است که این زمینه را برای افزایش انواع بیماری‌های ناشی از مصرف این غذاها فراهم نموده است.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان یزد خواستار هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به‌منظور طرح و برنامه برای تعیین نیاز شهرستان به این واحدها و همچنین نظارت جدی بر عملکرد موجود شد و تصریح کرد: غذای سالم و به عبارت بهتر تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین و شاید اساسی‌ترین راه دستیابی به‌سلامت جسم است گرچه در ارتقاء سلامت روان نیز بی‌تأثیر نیست.

فرماندار شهرستان یزد در پایان ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم در رابطه با ضرر و زیان‌های مصرف بی‌رویه فست و فودها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای اجتماعی می‌تواند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری، مقابله و درمان بیماری ایدز در سطح شهرستان یزد ارائه گردید.

لازم به ذکر است شناسایی اغذیه‌فروشان فاقد پروانه کسب و مجوز و برخورد قانونی با آن‌ها، برگزاری جلسات آموزشی با متصدیان اغذیه‌فروشی باهدف ارتقاء سطح سلامت و کیفیت مواد غذایی، اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش آموزان درزمینهٔ مواد غذایی سالم و نقش آن در ارتقاء سلامت، برآورد هزینه اعتبار موردنیاز برای پیشگیری از بیماری ایدز توسط مرکز بهداشت جهت پیش‌بینی در بودجه سال آینده توسط فرمانداری و بازدید و آموزش باهدف شناسایی افراد در معرض ابتلا و پیشگیری از بیماری ایدز از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار