مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین:
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: اولین و مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن، رهبری بی‌نظیر امام و وحدت و یکپارچگی مردم بود که نهایتاً منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۵۶۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 05 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، مریم بیدخام مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین در برنامه تجلیل از فعالان انقلاب اسلامی قزوین ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این مناسب‌ها فرصت مناسبی است که اهداف انقلاب را برای جوانان یادآوری کنیم.

وی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن و رهبری بی‌نظیر امام و وحدت و یکپارچگی مردم بود که نهایتاً منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: همواره گفته می‌شود عدد 40 عدد کمال است؛ بعد از انقلاب فرازوفرودهایی در دوران‌ مختلف ازجمله دفاع مقدس و سازندگی اتفاق افتاد تا اینکه به دوره اکنون‌که زمان بالندگی انقلاب است برسیم.

وی گفت: نسلی که انقلاب و دوران ظلم ستم‌شاهی را لمس کرده‌اند وظیفه‌دارند تجربیات خود را به نسل جوان منتقل کنند.

بیدخام اظهار کرد: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه دانشگاهی و علمی است به‌گونه‌ای که بعد از انقلاب امکان تحصیل در دانشگاه‌ تقریباً برای تمامی متقاضیان فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: البته اگر منصفانه نگاه کنیم در حال حاضر در شرایط ایده آل و آرمانی قرار نداریم؛ مردم مشکلاتی داشته و حق‌دارند از مسئولین مطالبه داشته باشند و مدیران نیز باید تلاش کنند که بهترین شکل زندگی را برای آحاد جامعه مهیا سازند.

نقش بارز قزوین در شکل‌گیری انقلاب اسلامی

علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین در این مراسم اظهار کرد: در روزهای انقلاب در اقیلم قزوین اتفاقات بی‌نظیری رخ‌داده است.

وی ادامه داد: زمانی که در بسیاری از استان‌های کشور حکومت‌نظامی اتفاق نمی‌افتاد در قزوین که در آن سال‌ها استان هم نبود رژیم اعلام حکومت‌نظامی کرد؛ این امر نشان‌دهنده فعالیت‌های مهم مردم مجاهد و شهیدپرور قزوین در دوران انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری قزوین خاطرنشان کرد: مردم قزوین وقایع 7 دی را رقم زدند که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب قزوین به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: قزوین در شکل‌گیری انقلاب نقش ویژه‌ای داشته و به‌عنوان معین و پشتیبان فعالیت‌های انقلاب در کشور نقش‌آفرینی کرده است.

هوشمند عنوان کرد: در قزوین فعالان انقلابی زندان دوران تیره ستم‌شاهی را تحمل کردند و با امید به امام و به برکت مجاهدت‌های خود توانستند گام بلندی برای پیروزی انقلاب اسلامی بردارند.

ضرورت تبیین انقلاب اسلامی برای نسل جوان

حسین خانعلی از مبارزان دوران ستم‌شاهی که سابقه 6 سال حبس و شکنجه در زندان‌های رژیم پهلوی را داشته است در این مراسم بابیان خاطراتی از دوران شکنجه رژیم طاغوت گفت: در آن دوران حساس به‌محض پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی آغاز شد و درگیری رزمندگان و مسئولان کشور در این جنگ هشت‌ساله موجب شد تا واقعیت‌های مبارزات و زندانیان سیاسی و تاریخچه مبارزات به‌درستی طرح نشود؛ این در حالی است که تاریخ انقلاب می‌بایستی به‌درستی به جوانان معرفی شود.

این مبارز انقلابی افزود: اگر تاریخ و وضعیت مبارزات پیش از انقلاب در همان دوران شروع نظام جمهوری اسلامی تبیین شده بود امروز نسل جوان ما با درکی عمیق‌تر، انتقادات کمتری نسبت به نظام و انقلاب داشت چراکه بیشتر این نارضایتی‌ها ناشی از آگاهی کم آن‌ها از شرایط پیش از انقلاب اسلامی است.

خانعلی بابیان اینکه در آن مقطع زمانی نخبگان علمی و مذهبی زندان‌های رژیم پهلوی را تجربه کردند، گفت: زندان رژیم شاه دانشگاهی به‌مراتب بزرگ‌تر از کل دانشگاه‌های ایران بود.

به گزارش ایسنا، حسین خانعلی و یوسف باروتی از مبارزان دوران ستم‌شاهی به بیان خاطرات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار