مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: باید امروز به سمت اصلاح تدریجی و گام به گام برویم و وضعیت را بهینه کنیم، به‌گونه‌ای بتوانیم خودمان خودمان را تأمین کنیم و امروز می‌بینیم که جنس الگویِ جهاد دانشگاهی از همین دست است، یعنی جهاد دانشگاهی با ارائه کارهای علمی و پژوهشی و فناورانه خودش را از نظر مالی تأمین می‌کند و از محل آن به خدمات فرهنگی می‌پردازد و این ویژگی برجسته جهاد دانشگاهی است.
کد خبر: ۵۶۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 05 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قزوین، اکبر اسکندرنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دیدار با فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی استان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: جنس انقلاب اسلامی در بدو شکل گیری آن به‌گونه‌ای بود که روند سریع تحولات انقلابی در کشور آغاز شد و این تحولات در عرصه دانشگاه‌ها با تعطیلی آن آغاز شد.

وی افزود: با توجه به سیر تحولات در انقلاب به سمت ایجاد نهادهایی حرکت کردیم که بتوانیم به مدد آن‌ها بحران‌ها را مدیریت کنیم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها تدبیرهای مختلفی را بررسی کرد که بتواند بار تعطیلی را به دوش بکشد و از این رو جهاد دانشگاهی با جدیت کامل وارد میدان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتظارات جامعه و کشور از نهادهای قانونی و رسمی در بعد آموزش و پژوهش عنوان کرد: امروز ثابت شده که ما در عرصه آموزش، پژوهش و فناوری به مدیریت جهادی نیاز داریم و امروز هم قوام نهادهایی که با تفکر جهادی در اوایل انقلاب تشکیل شدند مانند جهاد دانشگاهی بیشتر شده و به بار نشسته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت اقتصادی دولت و دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های دولتی مجبورند خود را با شرایطی وفق دهند که تمام فعالیت‌های عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی خود را در قالب بودجه‌های کم پیاده کنند و این به آن علت است که علی‌رغم شعارهایی که دادیم در طی ادوار مختلف و دولت‌های گوناگون که آمدند و رفتند بدنه دولت را بزرگ کردیم و این بزرگ بودن بدنه دولت هزینه‌های زیادی را به دستگاه‌های دولتی تحمیل می‌کند.

اسکندرنژاد عنوان کرد: راهکار این است که امروز به سمت اصلاح تدریجی و گام به گام برویم و وضعیت را بهینه کنیم، به‌گونه‌ای بتوانیم خودمان خودمان را تأمین کنیم و امروز می‌بینیم که جنس الگویِ جهاد دانشگاهی از همین دست است، یعنی جهاد دانشگاهی با ارائه کارهای علمی و پژوهشی و فناورانه خودش را از نظر مالی تأمین می‌کند و از محل آن به خدمات فرهنگی می‌پردازد و این ویژگی برجسته جهاد دانشگاهی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس پژوهشگاه تخصصی هنر را نیاز امروز جامعه و استان قزوین برشمرد و تصریح کرد: ما در استان قزوین از تمام ظرفیت‌های تاریخی و هنری که داشتیم تنها توانستیم هنر خوشنویسی را به نحو شایسته پشتیبانی و مطرح کنیم؛ اما این توان از جهاد دانشگاهی بر می‌آید که با ایجاد پژوهشگاه تخصصی هنر بتواند در این عرصه موفقیت‌های زیادی را نصیب جامعه و استان نماید.

فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین نیز در این دیدار ضمن معرفی جهاد دانشگاهی قزوین، به خدمات و دستاوردهای فرهنگی این نهاد انقلابی اشاره کرد و ظرفیت‌های موجود در این مجموعه را مطرح نمود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، در این دیدار علاوه بر سرپرست، معاون فرهنگی، مدیر پژوهشی و مسئول روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار