در ششمین روز از دهه مبارک فجر ؛
در ششمین روز از دهه مبارک فجر ؛ عمليات اجرايي طرح يكپارچگي، تجهيز و نوسازي اراضي کشاورزی روستای حصار ولیعصر از توابع شهرستان آوج به پايان رسيد.
کد خبر: ۵۶۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 06 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آئین افتتاح و بهره برداری از این طرح که عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند عمليات اجرايي طرح يكپارچگي و تجهيز و نوسازي اراضي کشاورزی حصار ولیعصر پایان یافت و برای کشت و توليد بیشتر محصولات کشاورزی تحویل کشاورزان و بهره برداران این منطقه شد .

کل اراضی کشاورزی حصارولیعصر 1000 هکتار است که عملیات تسطیح فاز 1 و یکپارچگی در سطح 420 هکتار با اعتبار 18750 میلیون ریال و تسطیح فاز2 در سطح 265 هکتار با اعتبار 15000 میلیون ریال انجام شده است .

همچنین در همین راستا ؛ اجرای عملیات آبیاری کم فشار در سطح 355 هکتار با اعتبار 12000 میلیون ریال در این اراضی کشاورزی اجرا شده است .

گفتنی است ؛ برای اجرای این طرح 45میلیاردو750 میلیون ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده است .

طرح یکپارچگی اراضی کشاورزی روستای حصار ولیعصر در راستای اقتصاد مقاومتی و طرح مدیریت جهادی و همچنین بستر مستعد و الگوی مناسب در پیاده سازی واجرای طرح دراین روستا بوده است .

انجام مطالعات نظام های بهره برداری اراضی کشاورزی در قالب تشکل کشاورزی و تشکیل جلسات توجیهی و ترویجی ، نقشه برداري ، طراحي ، قطعه بندي و اجراي يكپارچگي اراضی ، اجرای مرحله اول قطعه 265 هكتاري با تامين اعتبار پانزده ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و در قالب عمليات آب و خاك تعاوني توليد روستايي شامل: انجام تسطيح تعداد50 قطعه 5 هكتاري به همراه احداث جاده هاي دسترسي ، زهكشي اراضي و احداث كانال هدايت سيلاب و تحویل به بهره برداران ،منظم شدن قطعات زراعي و شيب مناسب آبياري و تجميع قطعات در يك الي دو نقطه و ایجاد انگیزه و رغبت بین کشاورزان و ایجاد انگیزه صاحبان ساير اراضي كشاورزي و تمایل به یکپارچگی اراضی برای کشاورزان دارای زمین های خرد از مهمترین اقدامات اجرا شده در این اراضی کشاورزی است .

همچنین تخصیص 20 میلیارد ریال جهت انجام عملیات اجرائی 420 هکتار از اراضی کشاورزی در سال 1395 از محل سفر ریاست جمهوری ، طراحی توسط مشاور بر اساس مساحت اراضي ، تعداد مالكين و مساحت اقتصادي قطعات زراعي ، بررسي كارشناسي توسط كارشناسان جهاد كشاورزي و موافقت بهره برداران و مالكين اراضي ، اجرای 420 هکتار از اراضی جهت تسطیح، قطعه بندی و احداث جاده های دسترسی بطول 38 کیلومتر و اجرای 355 هکتار شبکه کم فشار در اراضی تسطیح شده اولیه و بخشی از اراضی هیئتی با اعتبار 12 میلیارد ريال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری (بند د تبصره 4) از دیگر اقدامات برای اجرا و عملیاتی شدن این طرح است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار