معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری قزوین:
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: برگزاری «جایزه سال داستان کوتاه استان قزوین» زمینه‌ساز کشف استعدادهای جوان و گمنام در استان قزوین است.
کد خبر: ۵۶۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 07 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین حمیدرضا ملازینل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: یکی از ضعف‌ها و دغدغه‌هایی که مشاهده می‌شود نبود برآورد دقیق از وضعیت داستان نویسان استان قزوین است.

وی افزود: جامعه آماری حوزه هنری از میان هنرجویانی است که در کارگاه‌های این مرکز حضور فعال دارند ازاین‌رو نیاز بود برای تأمین بانک اطلاعاتی جامع از داستان نویسان اقدامی صورت بگیرد.

ملازینل بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم داستان کوتاه زمینه‌سازی برای شکل‌گیری رمان‌نویسی است؛ امری که در فضای بومی به‌شدت در آن کم‌کار هستیم. امید است در سال‌های پیش رو و رشد داستان کوتاه به‌عنوان دروازه ورود به رمان‌نویسی شاهد تحول در این حوزه نیز باشیم و بتوانیم این بخش را نیز به جایزه سال داستان اضافه کنیم.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره «جایزه سال داستان کوتاه استان قزوین» اعلام کرد: واحد آفرینش‌های ادبی برای رفع این دغدغه به فکر برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان افتاد تا با رویکرد بومی، نویسندگان داستان کوتاه را گرد هم آورد.

وی با اشاره به برگزاری برخی از جشنواره‌های ویترینی در کشور گفت: در حال حاضر جشنواره‌های بسیاری در کشور در حال برگزاری است که بسیاری از آن‌ها حالت ویترینی دارد و ما از این موضوع گریزان هستیم. هدف این جشنواره شناسایی و اقدام و برنامه‌ریزی منطقی بر اساس برآورد میدانی است.

این مسئول تأکید کرد: بی‌شک با برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌توان با اشراف بیشتر و بهتری از کمیت و کیفیت داستان کوتاه و کسانی که در این حوزه فعالیت جدی دارند، دست‌یافت.

وی تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره سطح آثار و نویسندگان مشخص خواهد شد که می‌توان بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد تا سطح کیفی نویسندگان استان در حوزه داستان‌نویسی ارتقاء یابد تا شاهد حضور تأثیرگذارتر داستان نویسان همشهری در جریان داستان‌نویسی کشور باشیم.

ملازینل عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت کنونی داستان‌نویسی در استان ارائه کرد چراکه شبکه جامعی از نویسندگان در قزوین و شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: برگزاری «جایزه سال داستان کوتاه استان قزوین» می‌تواند نقاط کور حوزه داستان‌نویسی را روشن کرده و استعدادهای برجسته اما گمنام استان از این طریق کشف نمود.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را بانظم و برنامه‌ریزی دقیق با حمایت هنرمندان استان در سال‌های پیش‌رو نیز ادامه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار