استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه روستاها دارد و امسال اعتبارات قابل‌توجهی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۶۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 07 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست شورای اداری شهرستان آوج که روز گذشته برگزار شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی که محصول مبارزات متعدد با نظام طاغوت بود یک تحول عظیم سیاسی و اجتماعی را در تاریخ کشور ما و حتی در اسلام رقم زد، انقلاب ما دارای دو پدیده رهبری بلامنازع امام خمینی (ره) و حضور همه اقشار مردم بود.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری که دارای نظام سیاسی اسلامی باشد، نداشتیم اما انقلاب اسلامی حکومتی مبتنی بر دین بود، انقلاب اسلامی رضایتمندی مردم را دربرداشت، هیچ نظامی در دنیا بدون کسب رضایت مردمان خود باقی نخواهد ماند چه این نظام اسلامی باشد و چه نباشد.

استاندار قزوین اظهار کرد: توجه به رشد مناطق کم‌تر توسعه‌یافته به‌منظور افزایش رضایت‌مندی جامعه از حاکمیت و دولت باید در اولویت کاری مدیران قرار بگیرد چراکه رضایت مردم از حاکمیت موجب رضایت خداوند می‌شود، بر اساس اعتقاد به دیانت و قیامت باید برای کسب رضایت مردم تلاش کنیم چراکه مسئولیت امور جامعه بر عهده ما مدیران قرارگرفته است.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور، گفت: این اتفاقات به ما نشان داد که اگر دقت نکنیم و برخی روش‌های خود را در ابعاد مختلف تغییر ندهیم با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد و در قیامت هیچ پاسخی برای شهدای خود نداریم و شرمنده آنان و خداوند می‌شویم.

 

زاهدی یادآور شد: در برف و کولاک اخیر در استان شاهد فعالیت بی‌وقفه مدیران و کارکنان برخی دستگاه‌ها و نهادها به مدت 48 ساعت بودیم، بااین‌حال باید تلاش‌های خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات بیشتر کنیم و همچنین نباید از اصلاح امور و فرایندها و نظارت بر زیرمجموعه خود غافل بمانیم.

وی افزود: از ظرفیت‌های گنجانده‌شده در قانون برای حل مشکلات مردم باید استفاده کنیم و هر جا نیز این امکان وجود ندارد آن را به اطلاع شهروندان برسانیم و مسائل را به مسئولان بالادستی برای تغییر و اصلاح قانون و یا ایجاد مصوبه جدید منتقل کنیم.

حدود 70 درصد جمعیت آوج در روستاها زندگی می‌کنند

استاندار تأکید کرد: در زمان حکومت طاغوت نه‌تنها روستاها بلکه بسیاری از شهرهای ما نیز از امکانات اولیه مانند برق، گاز و جاده مناسب و سیستم‌های ارتباطی بهره‌مند نبودند اما امروزه عملکرد نظام جمهوری اسلامی قابل دفاع است این در حالی است که به دلیل حجم وسیع تبلیغات علیه نظام گاهی اوقات خود ما نیز باور می‌کنیم که کار و اقدامی انجام‌نشده است که این صحیح نیست.

وی افزود: با همه خدمات ارائه‌شده به مردم پس از انقلاب اسلامی، شهروندان انتظار دارند تا شهر و روستا و استان و کشور خود بیشتر توسعه پیدا کند که البته این را باید موضوعی طبیعی دانست چراکه انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی بیشتر بوده و طبیعت بشر نیز میل به رشد و توسعه بیشتر دارد.

زاهدی یادآور شد: کشور و استان ما باید به‌صورت متوازن رشد پیدا کند بنابراین در این خصوص باید موضوع توسعه منطقه‌ای را جدی بگیریم چراکه اگر هرکدام از استان‌های کشور را یک پازل در نظر بگیریم اگر در توسعه یکی از آن‌ها مشکلی داشته باشد، کل این مجموعه دچار مشکل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آوج کمتر توسعه‌یافته است و جمعیت روستایی آن تقریباَ برعکس آمار کشور و استان است و این موضوع را باید یک ظرفیت برای تقویت کشاورزی در منطقه بدانیم، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که زندگی مردم در روستاها دارای توجیه اقتصادی باشد و با این کار به حفظ امنیت غذایی کشور کمک کنیم.

استاندار یادآور شد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه روستاها دارد و امسال اعتبارات قابل‌توجهی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص داده است، بهره‌برداری از طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در شهرستان آوج در سطح 700 هکتار یکی از ضروریات کشاورزی کشور و استان است، چراکه در اراضی خرد و کوچک برنامه جامع و مناسبی را نمی‌توان برای این بخش به جلو پیش برد باید مشارکت مردم را در این حوزه جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور و استان ما با کمبود آب روبرو است، افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کمترین میزان آب را برای بخش کشاورزی خودمصرف کنیم در غیر این صورت آینده خوبی در انتظار ما نخواهد بود.

زاهدی تأکید کرد: اگر فکر کنیم با مصرف آب بیشتر محصول بیشتری به دست می‌آوریم به این معنا است که آینده فرزندان خود را در سال‌های آینده درخطر قرار داده‌ایم، همچنین شهرستان آوج باوجود جاذبه‌های فراوان گردشگری کمتر در این حوزه شناخته‌شده است و باید کاری کنیم که قزوین و مناطق مختلف آن از محل گذر مسافران به محل توقف و بازدید آن‌ها تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار