مدت زمان خاموشي چاه‌هاي كشاورزي شهرستان ابركوه در سال آينده به دو ماه افزايش مي‌يابد كه در دو دوره يك ماهه اجرايي خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 08 February 2018

«محمدمهدی جوادیان زاده» مدیر عامل شركت آب منطقه‌ای يزد در بيست و چهارمين شوراي حفاظنت از منابع آب شهرستان ابركوه با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: مصرف یک نوع رفتار است که ریشه در فرهنگ دارد و اگر امروز ما نمی‌توانیم درست مصرف کنیم، بيانگر اين است كه از ابتدا چنین فرهنگی در ما وجود نداشته است .

وی با بیان این که نسل‌های گذشته با توکل، تشکّل، تدبر و تعقل موفق شدند یزد را در میان کویر پایه‌گذاری کنند، ادامه داد: امروز ما وظیفه‌داریم با فرهنگ‌سازی و یادگیری راهکارهای مختلف در حوزه مدیریت مصرف آب، راه آنان را ادامه دهيم و نگذاریم این استان با بی‌آبی مواجه شود.

جواديان زاده تاكيد كرد: قطعاً با حفاظت از آب‌های زیرزمینی، معیشت کشاورز و محیط زیست، می‌توان به یک توسعه پایدار دست یافت که طی آن نه درختی خشک و نه حیوانی از بی‌آبی تلف شود .

وي اظهار كرد: در حوزه فرهنگ‌سازی جهت مدیریت صحیح مصرف آب، طرح‌های «داناب» ویژه دانش آموزان و «تشکّل آب بران» ویژه کشاورزان در حال اجرا است که می‌تواند آثار و نتایج مثبت بسیاری داشته باشد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد همچنين ياداور شد: مجموعه‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست می‌توانند در اين رابطه، اقدامات مناسبی انجام دهند .

«مهدی غیب اللهی» ريیس جهادکشاورزی ابرکوه نيز در ادامه اين نشست بيان كرد: بر این باور هستیم که وجود کشاورزی در گروي وجود آب است و در همین راستا جهادکشاورزی بیشترین کلاس‌های ترویجی را با محوریت آب و مدیریت مصرف آن برگزار کرده است تا کشاورزان خود به این نتیجه برسند که آب، جایگزیني ندارد و باید از همین مقدار موجود به بهترین شکل استفاده شود.

وي همچنین ضمن اشاره به خاموشی چاه‌های کشاورزی، تصریح کرد: ما موفق شدیم کشاورزان را توجیه کنیم که باغ‌ها در زمستان به آبیاری زیادی احتیاج ندارد و فقط یک مرحله آبیاری برای آنها کافی است اما در رابطه با محصولات استراتژیکي همچون گندم با مشكلاتي مواجه شده‌ايم که امیدواريم با راهکارهای کارشناسی، این مسئله نیز برطرف شود .

غيب‌اللهي از خاموشی دو ماهه چاه‌های کشاورزی در سال آینده خبر داد و در اين باره تصريح كرد: در سال آینده مدت‌ زمان خاموشی چاه‌هاي كشاورزي شهرستان به دو ماه افزایش خواهد یافت.

وي در اين رابطه افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های دقیق و علمی این مدت به دو دوره تقسیم شده که دور اول آن از 3 آذر تا 4 دی‌ماه و دور دوم از 20 دی تا 19 بهمن‌ماه خواهد بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار