به مناسبت دهه فجر انجام شد
همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر چندین طرح عمرانی و خدماتی با حضور استاندار در شهرستان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۵۶۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 10 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه به همراه داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یکروزه به شهرستان قزوین ابتدا پاسگاه پلیس راهور شهر محمودآباد نمونه را با 120میلیون تومان اعتبار افتتاح کردند.
شهر محمودآباد نمونه با 25 هزار نفر جمعیت و بیش از 300 دستگاه خودرو سنگین و بیش از 60 دستگاه خودرو تاکسی به حضور پلیس راهور نیاز مبرم داشت.
یکی از مشکلات جدی این شهر اوقافی بودن یک چهارم اراضی آن است که این موضوع با حضور جمعی از مردم با استاندار و نمایندگان مطرح و برای بررسی آن قول پیگیری داده شد.
استاندار قزوین در ادامه با حضور در شهر اقبالیه 2 طرح خدماتی و عمرانی شامل یک درمانگاه شبانه روزی با 45 میلیارذ ریال اعتبار و فاز یک خیابان امام رضا(ع) را با 21 میلیارد ریال اعتبار را به بهره برداری رساند و کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این خیابان را نیز به طول 750 متر و 15 میلیارد ریال اعتبار به زمین زد.
استاندار قزوین در ادامه با حضور در منزل شهید حسین حنیفی یاد جانفشانی ها و فداکاری های شهیدان و مجاهدان انقلاب و اسلام را گرامی داشت.
شهر اقبالیه دارای 27 شهید و 200 جانباز است.
استاندار قزوین در جریان سفر به اقبالیه در پاسخ به درخواست اهالی در خصوص کمبود آب شرب در این شهر گفت: استان قزوین به دلیل خشکسالی حدود 50 درصد نسبت به دراز مدت با کمبود آب مواجه است و باید با تغییر الگوی کشت و مصرف بحران کم آبی را حل کنیم.
زاهدی افزود: برای حل مشکل کم آبی این شهر در کوتاه مدت با حفر چاه و در دراز مدت با آبرسانی از سد طالقان اقدام می کنیم.
استاندار قزوین و هیات همراه در ادامه یک پروژه آبیاری نوین به مساحت 10 و نیم هکتار را با 539 میلیارد ریال اعتبار در قدیم آباد به بهره برداری رساند.
استان قزوین 32 هزار هکتار باغ دارد که 2 هزار و 800 هکتار آن در قدیم آباد و جمال آباد بخش مرکزی قزوین واقع شده اند.
بیش از 700 هکتار سیستم آبیاری نوین در این باغ ها اجرا شده و در 2 هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.
شهرستان قزوین با مرکزیت شهری به همین نام با پنج بخش و 6 شهر دارای600 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار