مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ‍ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی صنایع دستی چرم قزوین شماره استاندارد ملی دریافت کرد.
کد خبر: ۵۶۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 10 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، محمدعلی حضرتی افزود: در یکصد و بیست و ششمین اجلاس کمیته ملی استاندارد خدمات با موضوع 'چرم، پوست و پایپوش' ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی چرم قزوین بررسی و با تایید کارشناسان فنی موفق به دریافت شماره ملی استاندارد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص روند تنظیم و تصویب این استاندارد توضیح داد: این پیش نویس، ترجمه نسخه تجدید نظر اول خصوصیات فیزیکی و مکانیکی چرم است که توسط کارشناسان صنایع دستی و اداره کل استاندارد قزوین انجام شد و به تایید سازمان استاندارد رسید.
حضرتی یادآور شد: تولیدات چرمی دست دوز در استان قزوین از قدمت و پیشینه‌ای کهن برخوردار است و محصولاتی چون پایپوش وتن پوش در مناطق مختلف متناسب با سلیقه روز تولید شده و هنرمندان بسیاری در سطح استان به تولید این محصولات اشتغال دارند.
کلاه، کیف و لباس های چرمی از صنایع دستی قزوین به شمار می روند.
جاجیم، آینه کاری، مسگری، گره چینی، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، موج بافی و پاپیه ماشه از دیگر هنرهای دستی قزوین هستند.
در دولت تدبیر و امید یک هزار و 50 پروانه تولید صنایع دستی به شکل انفرادی و 23 پروانه برای کارگاه ها به منظور تولید هنرهای دستی در استان قزوین صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار