به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)
نوا نمایشی با عنوان «خورشید پنهان بقیع» که روایتی از زمان رحلت حضرت محمد (ص) تا شهادت حضرت فاطمه (س) است، در تفت به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۵۶۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 10 February 2018

به گزارش تابناک یزد، کارگردان این نوا نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نوا نمایش شیوه ای الهام گرفته از تعزیه و نمایش مدرن جهان است و حرکت و موسیقی را در کنار یکدیگر دارد، اظهار داشت: این نمایش برای نخستین در استان یزد و با همکاری بزرگترین گروه نمایش مذهبی استان یزد برگزار می شود.

سعید اکرمی بیان کرد: در این اثر، هنرهای متعددی از جمله موسیقی، نورپردازی، حرکت، فضاسازی و همچنین مداحی و روضه خوانی با یکدیگر تلفیق شده اند و اثرگذاری بالایی بر مخاطب دارد.

وی عنوان کرد: در این اثر از نوای محمد علیزاده، یکی از خوانندگان مطرح کشور استفاده شده است که با استفاده از دیگر هنرها، فضای متفاوتی در صحنه ایجاد می شود.

اکرمی ادامه داد: داستان نمایش خورشید پنهان بقیع روایتی از زمان احتضار پیامبر اکرم (ص) است و تا زمان شهادت حضرت فاطمه (س) را حکایت می کند و تلاش شده در این اثر، صحنه های بستر احتضار رسول(ص)، آتش زدن درب خانه حضرت علی(ع)، شهادت حضرت محسن(ع)، ماجرای سقیفه، ‌غصب باغ فدک، خانه داری حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت فاطمه (س) به اجرا گذاشته شود.

وی با بیان اینکه برای خلق این اثر از منابع غنی و معتبری استفاده شده است، افزود: در این نمایش 40 بازیگر و هنرمند و عوامل صحنه همکاری می کنند.

اکرمی یادآور شد: این نوا نمایش به همت گروه نمایشی هیئت عاشقان بقیع تفت در روزهای 25 تا 27 بهمن ماه راس ساعت 19 در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور تفت روی صحنه می رود.

وی خاطرنشان کرد: تماشای این نمایش برای عموم مردم آزاد است./22

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار