مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین مطرح کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: امید است با آگاهی شهروندان از وظایف شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافربری جاده‌ای در قبال مسافر شاهد افزایش رضایتمندی و ارتقای ایمنی در طول سفرهای جاده‌ای باشیم.
کد خبر: ۵۶۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 12 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین افشین پیرنون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه نخستین نقطه ارتباطی میان شرکت مسافربری و مسافر در زمان تهیه بلیت شکل می‌گیرد، اظهار داشت: در همان نقطه نخست شرکت‌ها یا مؤسسات حمل و نقل مسافر موظف به رعایت قوانین مربوط به بلیت هستند.

وی افزود: به طوری که طبق قانون بلیت، قرارداد فی مابین مسافر و شرکت یا مؤسسه مسافربری است که برای جابجایی مسافر از مبدأ تا مقصد در خلال یک دوره زمانی با وسیله نقلیه مشخص و معین صادر می شود و بر اساس آن تمام مسؤولیت‌های سفر بر عهده شرکت یا مؤسسه و درقبال آن مسؤول و در برابر مسافر پاسخگو است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: بر اساس ضوابط جدید حمل و نقل مسافر موضوع ماده 9 آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وظایف شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری درقبال صدور بلیت، تأخیر در زمان حرکت، کیفیت جابجایی، توشه راه مسافر، خدمات‌دهی و رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان مسافر جزء حقوق مسافر محسوب می‌شود.

پیرنون مطرح کرد: در صورت آگاهی از آن می‌تواند نسبت به بهبود شرایط حمل و نقل جاده‌ای کمک شایانی داشته باشد. بلیت مسافر باید توسط شرکت مسافربری مهمور و حداقل اطلاعات شامل نام ونام خانوادگی مسافر، نام شرکت یا مؤسسه صادرکننده بلیت، شماره ردیف صندلی، مبدأ و مقصد سفر، مبلغ کرایه و تاریخ و ساعت حرکت با خط خوانا و بدون خط خوردگی در آن درج شده باشد؛ همچنین ذکر نام پایانه مقصد در شهرهایی با بیش از یک پایانه الزامی است.

این مسؤول اضافه کرد: شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر، قبل از آغاز سفر باید اطلاعاتی همچون، مسیر حرکت، مدت زمان سفر، محل‌ها و زمان‌های توقف، نام راننده و خدمه، نوع وسیله و همچنین امکانات رفاهی موجود در وسیله نقلیه را ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: همچنین مسافران باید از قوانین و حقوق خود در سفرهای جاده‌ای اعم از مقدار مجاز توشه همراه مسافر، تأخیر حرکت اتوبوس، انصراف از سفر و نحوه استرداد بهای بلیت و غیره آگاهی داشته باشند.

پیرنون خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پیام کوتاه 3000143 و یا با مراجعه به دفتر نمایندگی این اداره‌کل مستقر در پایانه مسافربری قزوین نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را در خصوص تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری و رانندگان منعکس کنند.

وی توضیح داد: لازمه داشتن سفری راحت، روان، ایمن و داشتن آگاهی کافی در خصوص حقوق خود در سفرهای بین شهری، اطلاع از شرایط و مقررات مربوط به شرکت‌های حمل و نقل مسافراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در خاتمه اظهار امیدواری کرد: امید است با آگاهی شهروندان از وظایف شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافربری جاده‌ای در قبال مسافر شاهد افزایش رضایتمندی و ارتقا ایمنی در طول سفرهای جاده‌ای باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار