حمید حسام نیز در اختتامیه جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی گفت: برای شناخت ابعاد شخصیتی سردار شهید همدانی ساعت‌ها زمان لازم است و بزرگانی، چون حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله، شهید صیاد شیرازی، شهید حسن باقری و پیشکسوتان مبارزات انقلابی باید از بزرگی و دلیرمردی‌های شهید همدانی سخن بگویند.
کد خبر: ۵۶۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 14 February 2018
آیین اختتامیه جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی با معرفی برگزیدگان و رونمایی از اثر جدید محمد گلریز با نام "صبح پیروزی ۲" برگزار شد.

به گزارش تسنیم، این آیین با حضور خانواده قافله سالار مدافعان حرم، سردار سرلشکر شهید حاج "حسین همدانی" در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار شده و سردار حمید حسام از دوستان و هم‌رزمان شهید همدانی و نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس در آن به سخنرانی پرداخت.

در آیین اختتامیه جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی از ۱۵ برگزیده جشنواره بر اساس رأی هیئت داوران با اهدای لوح سپاس و جایزه قدردانی شد.

هیئت داوران جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی پس از بررسی نزدیک به ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، هیچ یک از آثار را شایسته کسب مقام اول و دوم ندانست و ۵ اثر را به عنوان برگزیده جشنواره معرفی کرد.

در این بخش به ترتیب از سید حسین ابراهیمی، سعید بادامی، محمد تاجیک، زهرا حسینی و بهروز گودرزی با اهدای لوح سپاس و ربع سکه بهار آزادی تقدیر شد.

بر اساس رأی هیئت داوران ۱۰ اثر نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شدند که لوح سپاس و جایزه نقدی به ارزش ۳ میلیون ریال به آن‌ها اهدا شد.

در این بخش از محمود احدیان، کتابعلی امینی، هوشنگ باب‌الحوائجی، محمدجواد بیات، علی اصغر حاجی بابایی، محمود حمیدزاده، فرض علی عسگری، مهدی فرجی، حجت‌الله کتابی و کریم مطهری قدردانی شد.

هیئت داوران پس از بررسی آثار، یکی از شرکت‌کنندگان را به دلیل ارسال بیشترین خاطره به دبیرخانه جشنواره به طور ویژه معرفی کرد که در این بخش، لوح سپاس و جایزه نقدی به ارزش ۳ میلیون ریال به "علی اصغر صمیمی" برای ارسال ۸۰ خاطره تعلق گرفت.

به گزارش تسنیم، جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی در پنج بخش خاطره‌نویسی از کودکی و نوجوانی، مبارزات پیش از انقلاب تا مقطع پیروزی، حضور در کردستان پیش از آغاز جنگ تحمیلی، دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و حضور مؤثر در مبارزه با تکفیری‌ها برگزارشده است.

فراخوان این جشنواره از چند ماه پیش در سراسر کشور انجام و ۳۰۰ اثر از ۱۲ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

بنابر اعلام هیئت داوران جشنواره ۶۰ درصد آثار رسیده از طرف مردم عادی بوده و ۵۵ درصد نیز متعلق به استان همدان بوده است.

محمد گلریز خواننده سرود‌های حماسی نیز با اجرای آهنگ جدید خود به نام "صبح پیروزی ۲"، این کار را به سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و مدافعان حرم تقدیم کرد.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت، شایسته بود که صدا و سیما یا اداره کل فرهنگ و ارشاد که متولی حوزه فرهنگ است، کاری را برای قدردانی از این ایثارگران و بزرگانی، چون شهید همدانی و سردار سلیمانی انجام دهد، اما هرچه منتظر ماندم خبری نشد و برای جبران این کم‌کاری، این اثر را آماده کرده‌ام.

شهید همدانی نبود امنیت و آرامش امروز در کشور وجود نداشت

حمید حسام نیز در اختتامیه جشنواره ملی خاطره‌نویسی سردار شهید همدانی اظهار داشت: برای شناخت ابعاد شخصیتی سردار شهید همدانی ساعت‌ها زمان لازم است و بزرگانی، چون حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله، شهید صیاد شیرازی، شهید حسن باقری و پیشکسوتان مبارزات انقلابی باید از بزرگی و دلیرمردی‌های شهید همدانی سخن بگویند.

نویسنده برجسته ادبیات پایداری افزود: سردار همدانی هیچ گاه دست از مبارزه بر ضد ظلم برنداشت و ۴۰ سال خود را وقف اسلام کرد و باید گفت: صلابت و استواری این شهید بزرگوار رفیع‌تر از کوه الوند است.

نویسنده کتاب "خداحافظ سالار" با بیان اینکه عدد ۴۰ در آیات و روایات اسلامی از قداست ویژه‌ای برخوردار است، گفت: پروردگار متعال گل "آدم" (ع) را در ۴۰ روز سرشت و پیامبر اکرم (ص) نیز در ۴۰ سالگی به نبوت مبعوث شد.

حسام اعلام کرد: شهید همدانی پس از سال‌ها مجاهدت در دوران دفاع مقدس که از آن بین می‌توان به تلاش برای آزادسازی خرمشهر اشاره کرد برای دفاع از حرم عمه سادات پیشقدم شده و نشان داد که از مسیر عاشورا می‌توان به دوستان و همرزمان شهید رسید.

وی بیان کرد: حضور این سردار بزرگ در در راهپیمایی اربعین، نشانه عشق ایشان به حضرت سیدالشهدا (ع) بود و پاداش این عشق دیرینه نیز مصادف شدن مراسم چهلم شهید همدانی با اربعین حسینی بود.

دوست و همرزم شهید همدانی با اشاره به نقش بارز شهید همدانی در عملیات مرصاد و فتنه سال ۸۸ نیز تصریح کرد: اگر این شهید بزرگوار نبود، امنیت و آرامش امروز در کشور وجود نداشت و وی با حضور هوشمندانه حوادث سال ۸۸ را مدیریت کرد.

حسام اعلام کرد: شهید همدانی در سوریه نیز نقش مهمی ایفا کرده و با با بهره‌گیری از تجربه بسیج و تشکیل گروه‌های مردمی در این کشور، دشمنان را که تا پشت کاخ بشار اسد پیش آمده بودند، عقب راند.

وی تأکید کرد: سردار همدانی نهال انقلاب را به درختی تنومند در جهان اسلام تبدیل کرد که پابرجا بوده و به این سادگی‌ها از بین نمی‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار