گزارش هواشناسی؛
سازمان هواشناسی اعلام کرد میزان بارندگی در اغلب نقاط کشور افزایش یافته و بارش برف و باران در کشور تشدید می‌شود. در همین بازه زمانی در خوزستان و بوشهر شاهد گرد و غبار خواهیم بود.
کد خبر: ۵۶۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 18 February 2018

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز شنبه بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر وبالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین بارش برف در ارتفاعات و لغزندگی جاده های کوهستانی در کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: امروز همچنین بارش برف و باران در جنوب و غرب آذربایجان‌غربی، جنوب آذربایجان‌شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و وزش باد شدید در خوزستان با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: فردا یکشنبه بارش باران و برف و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و لغزندگی جادههای کوهستانی همراه با کولاک برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان،کردستان، کرمانشاه و بارش باران و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و بارش برف درمناطق کوهستانی و لغزندگی جاده های کوهستانی در استان‌های لرستان، همدان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و بارش برف همراه لغزندگی جاده های کوهستانی در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد.

فردا همچنین وزش باد شدید جنوبی و خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در خوزستان و بوشهر رخ خواهد داد که احتمال اختلال در حمل و نقل بخصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای استان خوزستان و بوشهر وجود دارد.

برای روز دوشنبه نیز بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و بارش برف درمناطق کوهستانی و لغزندگی جادههای کوهستانی در جنوب ایلام، شمال خوزستان، جنوب لرستان و استان گلستان پیش‌بینی شده است.

برای روز دوشنبه همچنین بارش باران و برف در استانهای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده و در این روز وزش باد شدید همراه با گردوخاک در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رخ خواهد داد که موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط به ویژه استان های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: همچنین وزش باد جنوب شرقی از بعدازظهر روز شنبه و طی روز یکشنبه موجب مواج شدن سواحل خلیج فارس در استان های خوزستان و بوشهر خواهد شد. بر این اساس لازم است برای تردد شناورهای سبک در این نواحی محدودیت لازم در نظر گرفته شود.

وظیفه توصیه کرد: تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی بخصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف در دستور کار قرار گیرد. همچنین با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار