معاون وزیر راه مطرح کرد
خوزستان یک استان ترانزیتی است و در زمینه حمل کالا استان دوم و در زمینه مسافری رتبه چهارم کشور است.
کد خبر: ۵۶۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 21 February 2018

خیرالله خادمی در نشستی در استانداری خوزستان، با اشاره به ترانزیتی بودن خوزستان اظهار کرد: در زمینه حمل کالا استان دوم و در زمینه مسافری رتبه چهارم کشور است.

وی افزود: راه‌های خوزستان حجم بالایی در زمینه بار و مسافر دارند، اما در طول راه‌ها در رتبه ششم قرار دارد و این نشان دهنده آن است که خوزستان در توسعه راه‌ها و همچنین خطوط آهن نیاز به توجه جدی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای وزرات راه در خوزستان، عنوان کرد: از جمله طرح‌های در دست اجرای خوزستان، طرح 4 خطه کردن جاده اهواز - ایذه - اصفهان است که آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به کریدور شماره ده ترانزیتی غرب کشور که بخشی از آن در خوزستان قرار دارد، گفت: بندر امام را به مرز بازرگان و ترکیه متصل می‌کند. امیدواریم بخش‌های نا پیوسته‌ای که در خوزستان هستند را بتوانیم وصل کنیم و به این ترتیب نزدیک‌ترین راه از خلیج فارس به ترکیه و اروپا را به عنوان یک کریدور توسعه‌ای در کشور را به اتمام برسانیم.

خادمی بیان کرد: وزارت راه از سه بخش کار راه‌سازی را انجام می‌دهد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بخش ملی و بخش استانی را شامل می‌شود که در سال جاری مجموع اعتبارات ابلاغ شده از منابع ملی برای خوزستان، اعم از بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی 250 میلیارد تومان است.

وی گفت: از سال 90 تاکنون 21 قرار داد به مبلغ 900 میلیارد تومان برای طرح‌های راه سازی بسته شده است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: معاون وزیر راه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار