رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طی 10 ماهه امسال، 175 میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی از استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۵۷۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 24 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه روز پنجشنبه افزود: از این میزان، 86 میلیون دلار مربوط به محصولات فراوری شده در صنایع تبدیلی و 89 میلیون دلار نیز به محصولات خام کشاورزی اختصاص داشته است.
وی، کشمش، پسته،گوجه فرنگی، شیرخشک و سرلاک ، ماکارونی و آرد گندم را از مهمترین اقلام صادراتی بخش کشاورزی استان طی 10 ماهه سال جاری برشمرد.
خمسه همچنین عمده ترین مقاصد صادراتی استان را کشورهای عراق، ترکیه،افغانستان،پاکستان،ترکمنستان،امارات،تاجیکستان و جمهوری آذربایجان برشمرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین به صادرات کشمش استان طی مدت یاد شده نیز اشاره کرد و گفت: طی 10 ماهه امسال بیش از 6 هزار تن کشمش به ارزش 9 میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.
خمسه یاد آور شد: از فعالیت های شاخص توسعه بازرگانی استان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی طی سال جاری هماهنگی ایجاد 2 پایانه صادراتی محصولات تازه خوری کشاورزی در شهرستان تاکستان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، برگزاری میز کشمش با محوریت استان، تشکیل و تامین مالی صندوق کشمش تاکستان،اخذ مجوز اولیه احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان و مشارکت فعال با اتاق بازرگانی و شرکت در نمایشگاه های اوکراین،روسیه و عراق در سال جاری را از مهم ترین فعالیت های این سازمان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان برشمرد.
استان قزوین نزدیک به پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار