جشن اشتغالزایی برای 200 معلول در قزوین در آیینی با حضور استاندار، بنیان گذار کانون معلولان توانا و جمعی از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 25 February 2018

به گزارش تابناک قزوین ،بنیان گذار کانون معلولان توانا روز یکشنبه در این آیین گفت: ایجاد اشتغال برای 800 فرد معلول در قزوین علاوه بر اثبات توانمندی این قشر در تغییر نگرش جامعه نسبت به این افراد تاثیر گذار بوده است.
سیدمحمد موسوی افزود: خداوند را شاکریم که در سال اقتصاد مقاومتی در سنگر اشتغال و تولید توانستیم تعداد نیروهای انسانی خود را افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز با بیان اینکه پیش از این در این واحد تولیدی 500 فرد معلول مشغول کار بودند و در بهمن ماه سال جاری نیز 140 نیروی دیگر به این جمع اضافه شدند،افزود: 60 معلول نیز از هشت استان دیگر در بخش تحقیقات، بازاریابی و فروش در این کارخانه مشغول کار شده اند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های حمایتی کانون توانا در خصوص معلولان، گفت: این کانون به عنوان نهادی مردمی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کند و نشان داده است می توان با همه محدودیت ها و مشکلات برای خدمت به جامعه توانمند و پرقدرت ظاهر شد.
بنیان گذار کانون معلولان توانا خاطرنشان کرد: در واحد تولیدی خود برای بهره گیری موثر از توان معلولان تا حد امکان از ماشین آلات استفاده نکرده ایم چرا که معتقدیم در شرایطی که جوانان ما بیکار بوده و شاهد میزان بالای آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری هستیم وجود دستگاه های مختلف در این زمینه مضر است.
موسوی با بیان اینکه معلول برخلاف ظاهر خود فردی توانمند است،افزود: معلولان ما ناتوان نیستند بلکه توانمندی این را دارند که با نگاه مثبت جامعه به خود در کمک به رفع چالش ها و مشکلات قدم بردارند.
وی ادامه داد: معلولان فعال در حوزه کارآفرینی برای ادامه فعالیت خود از مسئولان نه کمک بلاعوض، بلکه خواستار فراهم کردن بسترها و زیرساخت های مورد نیاز برای گرداندن چرخ صنعت و اقتصاد هستند.
بنیان گذار کانون معلولین توانا گفت:این کانون در ابتدا تعریفی از معلولیت کرد مبنی بر اینکه بدن انسان هرچه محدودتر باشد سازنده تر است و در این راستا با بهره گیری از اندیشه خود در عرصه علوم انسانی به موفقیت های بزرگی دست یافت.
وی همچنین از تشکیل کانون معلمان توانا در آینده نیز خبر داد و گفت: این کانون به منظور پررنگ کردن نقش و اهمیت دوره ابتدایی و معلمان این مقطع تاسیس می شود زیرا معتقدیم نقش معلمان در جامعه امروز مورد غفلت قرار گرفته است.
وی بر حمایت از کارآفرینان نیز تاکید کرد و گفت:در شرایط سخت اقتصادی کشور، کارآفرینان باید به عنوان سرمایه اقتصادی و مولد جامعه شناخته شده و مورد حمایت قرار بگیرد.
بنیان گذار کانون معلولان توانا،امنیت اقتصادی را مهم ترین خواسته کارآفرینان عنوان کرد و افزود: برای حل چالش های اجتماعی راه برون رفت دیگری به جز تقویت اشتغال وجود ندارد بنابراین باید زمینه حمایت از کارآفرینان و برداشتن موانع داخلی از پیش روی آنها فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار