فرماندار قزوین:
فرماندار شهرستان قزوین گفت: برنامه سلامت نوروزی از پانزدهم اسفندماه به مدت یک ماه در قزوین اجرایی می شود.
کد خبر: ۵۷۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 25 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سیدعلی موسوی روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قزوین که در فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: ۳۰ اکیپ شبکه بهداشت شهید بلندیان قزوین از سه هزار هتل، اماکن اقامتی، مراکز بین راهی و تفریحی در ایام نوروز بازدید می کنند.

سیدعلی موسوی فرماندار قزوین در این جلسه با اشاره به افزایش تعداد گردشگران نوروزی طی سالهای اخیر بر لزوم آمادگی تمام ادارات مسئول در این زمینه به ویژه میراث فرهنگی و مراکز بهداشتی و درمانی به منظور ارائه خدمات به مسافران تاکید کرد.

وی افزود: آمادگی نهادهای مسئول در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم به منظور پیشگیری از بروز بیماریها در فصل گرما از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار قزوین ضمن قدردانی از فعالیتهای انجام شده برای ارتقای بهداشت و سلامت در شهرستان اظهار کرد: آموزش و فرهنگ سازی از موضوعاتی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و مسائل آموزشی هم با در نظر گرفتن موازین دینی و اخلاقی و هنجارهای اجتماعی به طور شفاف با مردم بازگو شود.

خوانساری رئیس مرکز بهداشت بلندیان قزوین هم در این جلسه با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده در خصوص راه های پیشگیری و کنترل انتقال بیماری ایدز گفت: در حال حاضر افرادی که مشکوک به ابتلای بیماری ایدز هستند به طور کاملا محرمانه در مراکز بهداشتی مشاوره داده می شوند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق روستایی در زمینه بیماریهایی از قبیل دیابت و قلبی عروقی مورد سنجش قرار گرفته اند.

عیسی غیاث یزدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین هم با ارائه گزارشی از وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ واحد مرغداری تخمگذار در شهرستان قزوین فعال است که تاکنون تولیدات سه واحد آن با ظرفیت ۱۴۰ هزار قطعه به دلیل بیماری معدوم شده است.

وی از رهاسازی پرندگان مبتلا به آنفلوآنزا، برخورد با دستفروشان عرضه کنندگان مواد غذایی، ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان در زمینه مسائل بهداشتی خبر داد و بر لزوم همکاری شهرداریها، شوراها و دهیاران در زمینه مسائل بهداشتی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه بخشداران شهرستان قزوین مسائل و مشکلات منطقه خود در زمینه بهداشت و درمان را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار