رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف نهایی از تدوین و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دستیابی به مراحلی از حیات طیبه است.
کد خبر: ۵۷۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 25 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با امام جمعه قزوین با اشاره به اقدامات زیربنایی در آموزش و پرورش افزود: امروز در آموزش و پرورش، موضوع تحول بنیادین نظام آموزشی مطرح و قرار شده بر پایه مبانی اسلامی تدوین شود و کلیات آن به تأیید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

وی اظهارداشت: در سالهای اخیر با تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش گام های خوبی برداشته است اما با تهدیدات حساب شده و برنامه ریزی شده مواجهیم و برخی در صدد تخریب وجهه و حیثیت عمومی آموزش و پرورش هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به فرموده رهبری برخی می خواهند آموزش و پرورش را از چشم بیندازند و این عقبه در بیرون دارد و ما مطلعیم و این حرکت تخریبی مهندسی شده و گاهی در حوزه ایراد گرفتن از معلم و روش تدریس شروع شده و به محتوی ختم می شود.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: گاهی به سیاست و گاهی به نوع مدارس ایراد می گیرند ولی باید دانست کتب‌ آموزشی غیراستاندارد نه تنها در فرایند یاددهی و یادگیری اختلال ایجاد می کنند بلکه سند تحول بنیادین را نشانه ‌گرفته است.

وی بیان کرد: صدا و سیما هم که بهترین فرصت را برای کنکور تبلیغ می کند در حالیکه سند تحول دوری از محفوظات و تقویت عنصر تفکر متمرکز را هدف گذاری کرده است.

حجت‌ الاسلام محمدیان گفت: هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به مراحلی از حیات طیبه است و پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را مدنظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: سند تحول یا برنامه درسی ملی، گریز از میدان حافظه محوری و ورود به میدان خلاقیت، تفکر و اندیشه را برای ما تکلیف کرده، ‌همانطور که مهمترین عنصر برنامه درسی ملی، ‌ ارتقای تفکر و حکمت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی ۱۱ حوزه یادگیری در سند تحول آموزش و پرورش گفت: قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، آداب و مهارت زندگی، کار و فناوری، بهداشت و سلامت، تربیت بدنی و زبان‌های خارجی از جمله این حوزه‌هاست.

وی افزود: در آموزش و پرورش ما در نظام قدیم نه از علت فعلی خبر بود نه از علت غایی در حالی که در برنامه درس ملی جدید حیات طیبه پیش بینی شده و این موضوع در کتب درسی از پایه اول تا یازدهم تدوین و بازنگری شده است.

محمدیان اظهارداشت: تلاش براین بود که این نظریه در کتابهای علوم طبیعی، نظری و پایه ودر فرهنگ و معارف اسلامی حتی در حوزه فنی و حرفه ای ما در چند اصل پایدار شود و به معیشت حلال و تولید ثروت پایدار منجر شده و اخلاق حرفه ای در آن ماندگار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار