رییس ستاد اربعین کشور: 
معاون امنيتي و رئيس ستاد اربعين كشور گفت: همه اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه در سال گذشته با حرکت جهادی و انقلابی خود زیرساخت های لازم در  مرز خسروی را آماده کردند که به صورت فوق العاده از همه این عزیزان قدردانی می کنم.
کد خبر: ۵۷۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 02 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر حسين ذوالفقاري در ستاد اربعين استان كرمانشاه، افزود: در سال گذشته حجم کار صورت گرفته برای مراسم ملی پیاده روی اربعین ده برابر حجم کاری برگزاری انتخابات بود و حفظ جان زائرین اربعین مهمترین اولویت برای ما بود.

وي با بيان اينكه در اربعین سال گذشته، دومیلیون و سیصد و پنجاه هزار ویزا برای زائران اربعین صادر کردیم، اظهار داشت: هدف گذاری ما این است که طوری زیرساخت‌ها را برای زائرین اربعین آماده کنیم که در سال ۱۴۰۰ ، دیگر لازم به تکرار بسیاری از کارها نباشد و بیشتر امور هم به مردم عزیز سپرده شود.

وي گفت: در اربعین گذشته، لحظه شماری می کردیم که مرز خسروی بازگشایی شود و همه توافقات صورت گرفته بود اما در نهایت باوجود استفاده از همه ظرفیت مرز بازگشایی نشد.

رئيس ستاد اربعين كشور بيان داشت:  اگر مرز خسروی بازگشایی شود از تراکم کاری در مرز مهران کاسته می شود و هردو‌مرز به شکل مطلوب‌تری قابل مدیریت هستند.

دكتر ذولفقاري گفت: از ظرفيت اربعين مي توانيم در راستاي انسجام هر چه بيشتر بين شيعه و سني و حتي ساير اديان نيز استفاده كنيم.

وي افزود: در زمان اربعين حدود يك ميليون و 500 هزار نفر از استان كرمانشاه براي عزيمت به عتبات عاليات عبور مي كنند كه اميدواريم براي اربعين سال آينده حداقل 750 هزار نفر از اين تعداد از مرزهاي خود استان كرمانشاه عبور كنند و از نظر ما هيچ مانعي براي بازگشايي مرز خسروي وجود ندارد لذا در نظر داريم كه اين موضوع را هر چه سريعتر با مقامات عراقي نهايي كنيم.

وي در پايان افزود: هدف ما از تشكيل ستاد اربعين كشور، تقويت هر چه بيشتر ستادهاي اربعين استاني است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار