مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در لنده
از ابتدای سال 96 برنامه اشتغال فراگیر برای تمام روستاها و همچنین درشهرها در حال واگذاری است که با همکاری دستگاه های مختلف و با اجرای طرح های تولیدی و صنعتی در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۷۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 02 March 2018

به گزارش تابناک مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راس هیئتی متشکل از کارشناسان این اداره کل در شورای اشتغال شهرستان لنده حضور پیدا کردند .

نیک مرام در نشست کار گروه اشتغال لنده عنوان کرد: از ابتدای سال 96 برنامه اشتغال فراگیر برای تمام روستاها و همچنین درشهرها در حال واگذاری است که با همکاری دستگاه های مختلف و با اجرای طرح های تولیدی و صنعتی در حال اجرا است.

وی با اشاره به حجم بالای مطالبات پرونده های ارسالی به استان در حوزه دریافت تسهیلات خانگی تصریح کرد: تعداد زیادی از تسهیلات در حوزه اشتغال خانگی است که تا کنون نیز حجم زیادی از تسهیلات به این حوزه تزریق شده است و شهرستان لنده نیز هر پرونده ای در این حوزه داشت تحت حمایت قرار گرفت و از تسهیلات استفاده کردند .

مدیر کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی اعتبارات تخصیصی به حوزه کشاورزی را در صدر سایر حوزه عنوان و تاکید کرد: بیشترآمار تسهیلات فراگیر در حوزه های اعتباری متعلق به حوزه کشاورزی و طرح های صنعتی و نیمه صنعتی است.

نیک مرام خاطرنشان کرد : شرط در دستور کار قرار دادن پرونده های ارسالی پرونده های هستند که قبلا در سامانه کارا ثبت و بدون از مشکل باشند.

وی افزود: سامانه کارا پل ارتباطی است که تازمانی که در این سامانه وارد نشویم وثبت اطلاعات و درخواست ندهیم پرونده همچنان ناقص است .

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: برنامه های وزارت خانه کار و رفاه اجتماعی در راستای طرح های فعال در شهرستان ها و سرعت بخشی به روند تسهیلات وگذاری همراه با نظارت مستمر صورت می گیرد.

وی با اشاره به مناطق محروم اظهارکرد: شهرستان های لنده و بهمئی را به طور ویژه با توجه به اینکه خود یک کارشناس هستم و چنین مناطقی را از وضعیت آنان آگهی دارم بررسی می کنم ازاینرو که عمق محرومیت در این شهرستان ها بالا است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نگاه ماجذب سرمایه نیست و هدف اصلی ما ایجاد شغل و تثبیت اشتغال است و دراین راستا بیشتر به دنبال ایجاد فروارده های لبنی ، صنایع تبدیلی و طرح های صنعتی هستیم که علاوه بر اشتغال بتوانند در حوزه تولید نیز مثمر ثمر باشند لکن تغییر چرخه نوع مشاغل سنتی در اولویت است ازاینرو که مشاغل ایجاد شده باید بتوانند چندین نیروی انسانی را مشغول فعالیت نمایند .

نیک مرام با اشاره به درخواست و مطالبه فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی لنده مبنی بر حمایت از کاشت گیاهان داروی با توجه ظرفیت مناسب لنده خاطر نشان کرد: توجه ویژه ما و سازمان جهاد کشاورزی استان بر کاشت گیاها داروئی است که لازمه آن ثبت نام در سامانه کارا است ، و تا امروز هر درخواست در این حوزه که به استان ارسال گردید با آن موافقت صورت گرفت .

نگاه ما جذب سرمایه نیست و هدف ایجاد شغل و تثبیت اشتغال است

فرماندار شهرستان لنده در کار گروه اشتغال این شهرستان گفت : یکی از ابر چالش ها در تاخیر اجرای طرح های مختلف جواب دهی به استعلامات از ادارات مرتبط با طرح های تولیدی و اشتغالزایی است که مراجعه کنندگان را
خسته از ادامه مسیر میکند .

وی گفت : موازی کاری ادارات و دستگاهی مختلف موجبات تاخیر و گاها افراد را از ادامه مسیر منصرف میکند و یک شخص که به قصد کار آفرینی آستین بالا میزند این موازی کاری او را مستهلک میکند.

کریمی نژاد با انتقاد از این نکته که تا آمار دقیقی نداشته باشیم نمی توانیم برنامه ریزی کنیم تاکیدکرد: هیچ اطلاعاتی در خصوص وضعیت بیکاری، وضعیت سطح تحصیلات، کشاورزی و صنایع به طور دقیق نداریم که این خود ضعف بزرگی است چرا که تا زمانی که آمار درستی از داده ها نداشته باشیم نمی توانیم تحلیل مناسبی از وضعیت کلی شهرستان داشته باشیم.

وی دراین راستا خطاب به بخشداران و دهیاران گفت : بخشداران و کسانی که کار آنها مرتبط با این موضوع است باید ارزیابی دقیقی از وضعیت کلی روستاها اعم از اشتغال، افراد بیکار، فارغ التحصیلان ،ظرفیت ها و پتانسیل هرمنطقه با موضوع اطلاعات کلی روستاها داشته باشند تا در گام بعد بتوانیم بر طبق آماری که ازیک روستا داریم برای آن روستا برنامه ریزی نمائیم .

کریمی نژاد با اشاره به موقعیت بی نظیر این شهرستان و انتخاب آن تحت عنوان شهرستان پایلوت اقتصادی بیان کرد: طرح پایلوت اقتصاد با محوریت(آبادانی وپیشرفت شهرستان لنده ) با گروه بندی در روستاها و با تشکیل صندوق های خرد و سپس تشکیل تعاونی ها اجرایی که این گام راهگشای مشکلات تولیدی و اشتغال در این شهرستان خواهد بود.

وی گفت: بیشتر مشاغل موجود درآینده منسوخ خواهند شد و کم کم باید در این شهرستان از ظرفیت گیاهان دارویی، صنایع دستی استفاده کنیم که هم به محیط زیست کمک می کند و هم باعث اشتغال و تولید می شود.

کریمی نژاد با اشاره به ظرفیت تولید عسل در این شهرستان اظهارکرد: وجود قریب ۵ هزار کلنی زنبور عسل باکیفیت ومرغوب نیازمند حمایت است تا ضمن تشویق فعالان این بخش جوانان این منطقه وارد حوزه تولید بیشتر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار