امیرآبادی:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید تکلیف طرح منوریل برای مردم قم مشخص شود، تصریح کرد: حرفی که در مورد منوریل می زنیم برداشت سیاسی می شود، باید این مسائل تمام شود و تکلیف این طرح هرچه زودتر به سرانجام برسد.
کد خبر: ۵۷۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 03 March 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم در سال جاری، افزود: در لایحه بودجه سال 97 برای هر استانی، اعتباری در راستای توسعه و تکمیل طرح های نیمه تمام اختصاص یافته که برای استان قم از این محل 670 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان 200 میلیارد ریال به سازمان قطار شهری اختصاص می یابد که شورای سازمان قطار شهری قم باید با بررسی های کارشناسی تکلیف منوریل که چند سال است نیمه تمام باقی مانده و همیشه مورد سوال مردم می باشد را به سرانجام قطعی برساند.

اجرای طرح منوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.

در طول مسیر 6.8 کلیومتری مرحله نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: از محل اعتبار تخصیص یافته، 200 میلیارد ریال برای توسعه فاضلاب شهرک پردیسان و 270 میلیارد ریال دیگر نیز با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم برای سایر طرح ها اختصاص می یابد.

امیرآبادی به برخی از طرح های در نظر گرفته شده برای لایحه بودجه سال آینده قم اشاره و بیان کرد: 30 میلیارد ریال به پردیس فارابی دانشگاه قم، 30 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی، 50 میلیارد ریال برای احداث و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه حضرت معصومه(س) و 15 میلیارد ریال برای توسعه پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته است.

وی، اتصال ایستگاه قطار زواریان به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، طرح 2 بانده شدن محور قم - کهک، احداث قطار سریع السیر قم - اراک، بهسازی محور قم - آوه و اتصال این محور به کمربندی امام علی(ع) و ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محور قم - کاشان را از دیگر طرح هایی عنوان کرد که برای استان قم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مدیران استان مصوبه های مربوط به حوزه های خود را از وزارتخانه های خود پیگیری نمایند تا طرح ها به طور کامل اجرایی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 100 میلیارد ریال نیز برای سال 97 به ردیف سایر هزینه های قم اضافه کرده ایم تا در شورای برنامه ریزی برای اضافه کار و رفاهیات کارکنان دولت اختصاص یابد.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هدفمندی یارانه ها در سال آینده همانند سال 96 اجرایی می شود، تصریح کرد: البته بر اساس اختیاری که به دولت دادیم، دست دولت برای کاهش تعداد یارانه بگیران از میان افراد پردرآمد باز است.

وی افزود: مجلس با افزایش قیمت حاملان انرژی در سال آینده مخالفت کرده و حاملان انرژی بر اساس قیمت سال جاری عرضه می شود.

وی اضافه کرد: میزان درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه ها که 101 هزار میلیارد تومان است مستقیم به خزانه می رود و در بودجه سال آینده به طور کامل شفاف سازی شده و دیگر اختلاف نظری در میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها و محل هزینه کرد آن نخواهد بود.

امیرآبادی با اشاره به این که 10 درصد از درآمد کارکنان دولت همیشه به عنوان مالیات دولت کسر می شد، بیان کرد: امسال پیشنهادی در کمیسیون تلفیق تهیه شد که بر اساس آن مالیات ها پلکانی محاسبه شود و حداقل حقوقی که به آن مالیات تعلق می گیرد از 18 میلیون ریال به 23 میلیون ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: حقوق هایی که بیشتر از 23 میلیون ریال باشد، مالیات آن ها به صورت پلکانی از 10 تا 35 درصد کم می شود.

وی گفت: برای افزایش حقوق هم پیشنهاد داده بودیم که حقوق های بالای 50 میلیون ریال، اعضای هیات علمی و قضات افزایش نیابد و کمتر از 50 میلیون ریال نیز به صورت پلکانی افزایش یابد که این لایحه بار دیگر از صحن به کمیسیون تلفیق بازگشت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: شرط 50 میلیون ریال را برداشتیم، ولی به دولت اختیار دادیم کمترین حقوق 20 درصد و بقیه نیز به صورت پلکانی و نزولی افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز کارهای خوبی انجام شده، ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده بهتر می شود و جهش خوبی اتفاق خواهد افتاد و تا پایان برنامه ششم توسعه باید ماوالتفاوت حقوق شاغلان و بازنشستگان به 10 درصد برسد.

وی به اقدام های دولت برای اشتغالزایی در سال آینده اشاره و بیان کرد: 20 درصد از اعتبارات فنی استان ها، 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه و سه برابر همین مبلغ نیز بانک ها باید برای اشتغال اختصاص دهند و به شورای برنامه ریزی استان ها نیز در این زمینه اختیارات خوبی داده شده است.

امیرآبادی افزود: در لایحه بودجه سال آینده، روستایی ها و چاه های کشاورزی از پرداخت عوارض برق مستثنی شدند.

وی همچنین گفت: از سوم مهرماه تا 15 آبان ماه 97 که ایام اربعین است، زائران عتبات از عوارض خروج از کشور که 375 هزار ریال است، معاف هستند.

وی در پایان تصریح کرد: در بودجه سال آینده 380 میلیارد ریال برای مسکن معلولان و 20 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به نیروهای ارتش اختصاص یافته است.

در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که با حضور سید مهدی صادقی استاندار و 2 تن از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، طرح هایی در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی، جانمایی بیمارستان مادر و کودک و گردش کار صدور مجوز کارگاهی و زمین آن در محدوده اجرای طرح هادی روستاها به تصویب رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار