در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سال جاری، مجوز احداث سه نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ کیلوواتی در استان ازجمله مواردی بود که در این جلسه به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد و احداث هر سه مورد به تصویب اعضا رسید.
کد خبر: ۵۷۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ 03 March 2018

به گزارش تابناک قم، آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و به ریاست سید‌مهدی صادقی استاندار قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این جلسه احمد امیرآبادی با اشاره به اینکه برای مطالعه، احداث و تجهیز کتابخانه مرکزی حضرت معصومه(س) 5 میلیارد تومان اختصاص‌یافته است، اظهار داشت: عوارض زائران عتبات برای سال 97، همچون سال 96 است، و برای اربعین حسینی عوارضی که دریافت می‌شد معاف کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص 2 هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات وام برای ارتشی‌ها ادامه داد: هر سال باید دعوا کنیم که مالیات قم را کم کنند، این‌که نمی‌شود، مدیران مالیات استان در این زمینه باید کمک کنند، سال گذشته 24 درصد بود و امسال به 9.9 درصد رسانده‌ایم.

امیرآبادی گفت: به دلیل تک شهرستانی بودن قم 10 میلیارد تومان برای اعتبار هزینه‌ای استان در سال 97 اضافه‌شده ‌که میانگین رفاهیات کارکنان دولت بالاتر رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه جلسه با بیان اینکه از 47 میلیارد باقی‌مانده از اعتبارات باید بخشی به بهداشت و درمان استان اختصاص یابد، افزود: برای به سرانجام رسیدن بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) که توسط خیرین ساخته‌شده نیازمند 120 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به خصوصی بودن ساخت یک بیمارستان توسط دفتر آیت‌الله سیستانی در قم گفت: این بیمارستان با ظرفیت 210 تخت در قم ساخته خواهد شد.

ایرانی خواه ابراز کرد: بیمارستان دولتی که بر اساس نیازهای استان تعیین و تصویب‌شده بیمارستان مادر و کودک است، که باید برای ساخت این بیمارستان حدود 5 هکتار اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ابراز کرد: ما نباید به این فکر باشیم که اگر تخت بیمارستانی بیشتر شد مشکل ایجاد می‌شود، با توجه به اینکه این بیمارستان مادر و کودک و بیمارستانی که توسط دفتر آیت‌الله سیستانی احداث خواهد شد در محدوده فضای سبز است علی‌القاعده اگر زمین را کم کنیم مشکل ایجاد می‌شود درنتیجه باید دو بیمارستان در کنار هم قرار گیرد

سید حسن رضوی رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: بر اساس چارچوبی که سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها دارند سال 96‌، آخرین سالی است که از بودجه‌های سفر معظم له در استان قم استفاده می‌شود.

وی افزود: برای هر استانی 10 میلیارد تومان به جهت هزینه‌ها اضافه‌شده است، ان‌شاالله در صورت عملیاتی شدن مشکلات حل‌شده و شرایطمان در سایر بهتر خواهد شد.

رضوی واگذاری ساختمان جهاد در قم رود به مجموعه سپاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امکان واگذاری این ساختمان به وزارت دفاع هست که با توجه به ضوابط خود می‌تواند این ساختمان را در اختیار سپاه قرار دهد، به دلایل متعدد در بحث اجاری و سال‌به‌سال محدودیت داریم که باید در این مورد رأی‌گیری شود.

مجوز احداث سه نیروگاه خورشیدی 500 کیلوواتی در استان قم از دیگر مواردی بود که در این جلسه به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد و احداث هر سه مورد به تصویب اعضا رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در این رابطه گفت: احداث نیروگاه خورشیدی که در خصوص درخواست شرکتی با ظرفیت 500 کیلووات در اراضی قنوات در زمینی به مساحت یک هکتار مطرح‌شده است یکی از مواردی است که باید در این جلسه در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

صبوری ادامه داد: مورد بعدی درخواست فردی برای احداث نیروگاه خورشیدی که در به مساحت یک هکتار با ظرفیت 500 کیلووات درخواست شده است همچنین مورد سوم درخواست احداث نیروگاه خورشیدی در اراضی جاده کاشان به مساحت یک هکتار است که با هر سه موردتوافق صورت گرفته است.

وی با اشاره به احداث یک مجتمع گردشگری در ورودی بوستان جوان ابراز کرد: این مجتمع گردشگری به مساحت سه هزار و 733 مترمربع در ورودی بوستان جوان در کمربندی در منطقه 6 شهرداری جانمایی شده که باید در شورای ترافیک مطرح و مصوب شود و باید شورای ترافیک در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

در پایان جلسه نیز استاندار قم با اشاره به آخرین وضعیت منوریل اظهار داشت: تکلیف این طرح تقریباً روشن‌شده است اما توافق‌نامه‌ای که میان پیمانکار و کارفرما هست هنوز مشخص نشده است.

سید مهدی صادقی با بیان اینکه اگر توافق‌نامه میان پیمانکار و کارفرما مشخص شود این طرح روبه‌جلو خواهد بود، افزود: به‌منظور تکمیل باقی‌مانده طرح منوریل که به تصویب شورای ترافیک استان رسیده 110 میلیارد تومان بودجه نیاز است تا به سرانجام برسد.

استانداری قم با تأکید بر اینکه مدیران استان وظیفه‌دارند برای جذب اعتبارات لازم برای طرح منوریل پیگیری‌های خود را داشته باشند، ادامه داد: مدیران استان باید هر دو ماه یک‌بار گزارش عملکرد ارائه دهند تا در صورت بروز مشکل آن‌ها را مطرح و در این رابطه تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار